Privat adoption
Är det någon här som vet hur privata adoptioner går till? Om vi blir godkända så har vi möjligheter att ordna privat adoption från utlandet. Kan adoptionsorganisationerna hjälpa till med det? Vore tacksam för svar om nån vet.
Är det någon här som vet hur privata adoptioner går till? Om vi blir godkända så har vi möjligheter att ordna privat adoption från utlandet. Kan adoptionsorganisationerna hjälpa till med det? Vore tacksam för svar om nån vet.
Ja, Italien, Spanien och Frankrike har seglat upp som stora adoptionsländer på senare år. De är med och konkurrerar om barnen i alla de länder där svenska adoptionsorgansationer finns.
TS
Det är absolut inte frågan om något olagligt eller ens på gränsen till det. En anledning till att de har "fler" barn på just det barnhemmet vi har kontakt med, är att många barn från Rumänien samt Ungern lämnas där. Och menar inte att soc ska fixa adoption där ifrån utan läste på MIA´s sida att soc hjälper till med blanketter och kontakt med MIA. Jisses verkar som om en del blir förolämpade för att man har kontakter, är ju inte så att vi åker dit NU och får ett barn på en gång. Det jag skrev sist var att om ALLT varit klart med papper, utredningar mm så hade vi kunnat fått barn idag då det ej fanns någon som ville ha en liten pojke som finns där nu. Är fullkomligt medveten om att det ej finns genvägar. Måste erkänna att jag blev lite besiken på en del svar här och verkar som nån/några blir "sura" över att vi har personliga kontakter som kan hjälpa oss i framtiden, så kommer ej ta upp detta igen.
Önskar alla lycka till.
Jag förstår din besvikelse över en del inlägg.
Vill bara uppmuntra dig och din man att fortsätta bygga på de kontakter ni har i Österrike samtidigt som ni färdigställer er "akt" här i Sverige. Hoppas allt går fort och smidigt för er så att ert barn kommer hem till er snart. Förstår att ni längtar!