• sesam76

Ebbot??? vad tycker ni?

Hejsan

Jag o min sambo har svårt o komma på namn till vårat gemensamma barn som ska komma om 12 v..vi har pratat om Ebbot eller Malte,,jag känner mig lite osäker,,o tjejnamn vet jag inte heller..Inez har vi pratat om,,,det är ju dösvårt ,,men Ebbot lutar det åt om det blir en kille....vad tycker ni om namnet?

• Svar på tråden Ebbot??? vad tycker ni?
  • LillYmer

Ebbot är jättegulligt.. Speciellt eftersom det blir Tobbe baklänges=)

• sesam76

ja jo helt sant,,jag tycker ändå att det påminner om algot o vilgot som verkar komma upp på toppen..jag är mycket tveksam o vet inte varför,,men samtidigt så finns det ju inga bra namn,,blir så trött alla heter samma,,jag vill verkligen hitta ngt både udda men fint,,,skitvårt jue

• Fru annmi
    sesam76 skrev 2008-10-02 16:48:27 följande:
    ja jo helt sant,,jag tycker ändå att det påminner om algot o vilgot som verkar komma upp på toppen..jag är mycket tveksam o vet inte varför,,men samtidigt så finns det ju inga bra namn,,blir så trött alla heter samma,,jag vill verkligen hitta ngt både udda men fint,,,skitvårt jue
    Algott & Wilgott é ju Sött ♥
  • Esmiso
    sesam76 skrev 2008-10-02 16:46:14 följande:
    Ja det kom lite därifrån för jag gillar dom,,,o sen kolla vi att det bara är 31 st som heter det i sverige..kändes lite speciellt faktiskt,,
    självklart ska ni välja det namn NI tycker om. Min yngste son har ett väldigt ovanligt namn (4 st i Sverige) Hoppas du inte tog illa upp!
  • amaaaandiie

inte så fint . låter som Abbott - nån form av präst .

• Buus

*skrattar* ja jo.. kul med motiveringer..

JAg regaerade först "va?? som namn? Är det ett namn?" men varför inte. Jag gillar annorlunda namn. Namn som inte så många heter så jag röstar för det!

Min son heter Dante.

• elli26

coolt! gillar det, men gillar Malte också

• Dixie

Ebbot - konstigt, jag tänker också på abbott - men Malte det är fint!

Svar på tråden Ebbot??? vad tycker ni?