• sesam76

Ebbot??? vad tycker ni?

Hejsan

Jag o min sambo har svårt o komma på namn till vårat gemensamma barn som ska komma om 12 v..vi har pratat om Ebbot eller Malte,,jag känner mig lite osäker,,o tjejnamn vet jag inte heller..Inez har vi pratat om,,,det är ju dösvårt ,,men Ebbot lutar det åt om det blir en kille....vad tycker ni om namnet?

• Svar på tråden Ebbot??? vad tycker ni?
  • trollungar

ebbot! nä ursäkta men det vainte det minsta fint eller gulligt.

• Bisse

Elliot är lite likt Ebbot inte särskilt vanligt (tror jag) och sötare i mina öron. Kan kanske vara ett alternativ? Å andra sidan hade jag några kompisar som döpte sin son till Sigge för lite mer än ett år sedan. Då tyckte jag det var konstigt, men nu är det inte alls ovanligt, kanske är Ebbot ett namn på uppgång, vem vet?

• Ankissen

Ebbot låter skitskumt tycker jag.... Ta Elliot istället...

Mamma till Elliot 051112 och Myggan bf 090417
  • CeeJay

Ebbot låter som en konstig mix att Elliot och Ebba Inte min smak men vill NI ha det namnet ska ni självklart köra på det!!

• MinoosMami

As fint!!! Hade inte min minsting vart en tjej (som nu är 5 mån fortfarande utan namn så hade det vart klart för länge sen! :)

• Jibbo

Åhh älskar namnet Ebbot. Har försökt nämt det för min sambo men han vägrar att döpa ett barn till Ebbot. Så tyvärr blir det ingen liten Ebbot för oss men avundas dom som väljer det!

• Maramina

Ebbot tycker jag är jättefint! Visst, den där sångaren förstör det lite men ändå så är det i mina öron betydligt gulligare än tex Elliot och av någon anledning så känns det också som ett namn som både ett barn och en vuxen man kan ha utan att det känns konstigt (utom att det är ovanligt). Elliot på en vuxen känns för mig däremot mer främmande. Malte är också fint men Ebbot är finast. Sedan så är det ju att ju mer ovanligt ett namn är, desto fler skeptiker lär man träffa på.

• Maramina

Tips på i mina öron fina, lite mer ovanliga tjejnamn:

Aina
    Amelia
    Emelia (dock med risk att folk stavar Emilia)
    Eila
    Aileen
    Denise
    Hilda

Inez däremot faller mig inte alls i smaken, det förknippar jag med en sur, grinig och totalt osympatisk människa

Svar på tråden Ebbot??? vad tycker ni?