• Msun

glömde sända remissen:-(

Måste bara skriva om detta...
    Jag och min sambo har genomgått undersökning och jag gjorde min sista undersökning i maj. Då röntgade jag äggledarna. efter de sa läkaren att hon skulle sända remissen till Umeå.Väntetiden är ca 3 mån. Dvs för några veckor sedan började jag ringa runt och fråga var min tid tog vägen för de är ju tre mån nu ungefär och jag har inte hört ett ljud. efter många samtal så fick jag reda på att de glömt sända min remiss. Sån j.vla besvikelse jag har hamna i nu. Jag har gått miste om min väntetid och får ju nu vänta yttligare säkert till efter jul. Fy f-n.....
    Var i kontakt med Umeå (E-Mail) när de fått min remiss och skrev som de va. Hon att de var ju synd att detta har hänt och läkaren gjöra en bedömning. Så nu går jag bara och väntar och väntar . Är de fler som får vänta så här länge eller är man straffad för att man bor i norrland? Är det någon som vet hur länge de brukar ta för umeå att få en tid?

• Svar på tråden glömde sända remissen:-(
  • tantgrön

Nä just för att du bor i norrland är du inte straffad! jag förstår att du är arg och besviken det skulle jag också vara!! jag och min sambo som bor i stockholm står i kö för IVF här är det 1,5års vänte tid!! jag hoppas dom tar er så fort dom kan lycka till!!

• Solkattan

Varit med om liknande behandling...
    Går i Karlstad på fertiliten men har Uppsala akademiska som behandlingsort.
    I allafall så skulle jag bara ringa o kolla en extra gång om allt var klart inför donatorsinseminationen i Uppsala. Väntat hela sommaren o var ivrig att få komma igång. Är nojig så jag tänkte att det var bäst att kolla en gång xtra. Höll på att testa med ägglossningstester och ha order ifrån Karlstad läkaren att ringa uppsala när dessa visade stegring. Ringer alltså några dagar innan testet visar stegring till Uppsala och får veta att de väntar på att vi ska komma upp för information om IVF!!!
    Gissa om man håller på att gå upp i atomer när man förberedd dig i 3-4 månader för denna speciella dag som vara så nära... o så bara faller allt platt!!
    I allafall visade det sig att läkaren i Uppsala hade fått ett brev ifrån karlstad läkaren om insemination och att det inte blivit läst.
    Så det "ordnade" sig tillslut. Vi fick komma upp för insemination några dar senare.
    Men tänk om jag inte ringt och dubbelkollat...?
    Nu fick jag dock mens i dagarna så det gick tyvärr åt skogen... Ledsen

Så missöden kan nog ske överallt i Sverige... kan väl bara hoppas att läkarna inte slarvar bort typ cancerbesked o liknande papper...

/Solkatta

Svar på tråden glömde sända remissen:-(