• FruStolpe

Det knäpper och knastrar i örat???

Har alltid haft känsliga öron, så länge jag kan minnas. (Bra hörsel dock.. ) Minns att jag som liten blev galen om nån lekte med en nyckelknippa, kändes som att öronen höll på att gå i tusen bitar.

Nu knäpper det och knastrar i mitt vänstra öra..det kommer och går, Inte alla dagar. Nu har jag haft så i någon dag. Om någon av barnen pratar lite högre eller om jag själv prata så knäpper det till. JÄTTE obehagligt!

Nån som vet vad det kan vara, eller har nåt liknande?

Skulle vilja att allt var tyst för tillfället, med det går ju inte... Blir galen!! Detta tar upp hela min koncentration, då detta extra ljud kommer direkt jag eller nån annan pratar. Är helt slut.

• Svar på tråden Det knäpper och knastrar i örat???
  • Titrania

Ibland kan man bli lite fascinerad över vilka slags trådar som startas härinne... Istället för att skriva ett enkelt sökord och VIPS ha svaret (Visst, vissa grejer KAN man inte hitta på google hur mkt man än letar... Livmoderinfektion t ex kommer bara upp info om hundar o katter...)

Off topic, men kul att klaga lite på technical challenged people

• FruStolpe
    Titrania skrev 2008-10-02 20:04:44 följande:
    Ibland kan man bli lite fascinerad över vilka slags trådar som startas härinne... Istället för att skriva ett enkelt sökord och VIPS ha svaret (Visst, vissa grejer KAN man inte hitta på google hur mkt man än letar... Livmoderinfektion t ex kommer bara upp info om hundar o katter...)Off topic, men kul att klaga lite på technical challenged people
    Hehe..

Hittade faktiskt en hel del med sökorden "knäpper i öra"
  • k girl

Jag har något liknande. Om jag hör skarpa ljud, som om min man packar ut ur diskmaskinen lite för bryskt, så kan det börja skrapa i örat. Eller också kommer det som en "våg" som gör ont. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Det susar liksom till kraftigt i örat och gör ont.

Jag har varit och kollat upp det och enligt läkaren har jag ljudkänsliga öron, hyperakusi. För min del är det inte särskilt besvärande och jag vet att man inte ska försöka undvika att utsätta sig för ljud.

• Titrania

Huh, där ser man Så lite "tinnitusbetonat" ändå, eller missförstod jag inläggen helt? (skummade bara)

• FruStolpe
    k girl skrev 2008-10-02 20:11:33 följande:
    Jag har något liknande. Om jag hör skarpa ljud, som om min man packar ut ur diskmaskinen lite för bryskt, så kan det börja skrapa i örat. Eller också kommer det som en "våg" som gör ont. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Det susar liksom till kraftigt i örat och gör ont.Jag har varit och kollat upp det och enligt läkaren har jag ljudkänsliga öron, hyperakusi. För min del är det inte särskilt besvärande och jag vet att man inte ska försöka undvika att utsätta sig för ljud.
    Detdär låter som jag.. har inte heller besvärats så mycket tidigare, men nu!! Usch! Känns som att jag skulle vilja stänga av huvudet...så trött. Knäppt hela dagen, och jag har hela dagen koncentrerat mig på att "nu knäpper det, nu knäpper det, nu knäpper det...." Och varje gång barnen ropat/skrikigt så gör de sååå ont. Fy..
  • FruStolpe
    Titrania skrev 2008-10-02 20:12:34 följande:
    Huh, där ser man Så lite "tinnitusbetonat" ändå, eller missförstod jag inläggen helt? (skummade bara)
    Ja, så stod det iaf på nån sida jag läste.
  • Titrania

Hoppas du får det bättre snart iaf Fru Stolpe, eller lär dig leva med det

• FruStolpe
    Titrania skrev 2008-10-02 20:17:05 följande:
    Hoppas du får det bättre snart iaf Fru Stolpe, eller lär dig leva med det
    Tack! Ska hoppas det...att nåt av det iaf slår in.
  • k girl
    Titrania skrev 2008-10-02 20:12:34 följande:
    Ja, litegrann, ofta kommer tinnitus och hyperakusi hand i hand. Men jag har inte något konstant sus eller pip i örat utan bara när jag hör höga, plötsliga ljud (diskantljud oftare än basljud).

TS: Hm. Kan det vara så att du har varit förkyld eller sjuk på något annat sätt nyligen? Eller är trött/stressad av någon annan anledning? Jag kan tänka mig att det kan ha gjort dig sämre. Själv var jag väldigt dålig när jag var deprimerad... Fixade knappt att min dåvarande sambo andades! Nu är jag ganska bra och kan till och med knäppa fingrarna vid öronen utan att det knastrar så mycket.
  • FruStolpe
    k girl skrev 2008-10-02 20:19:19 följande:
    Ja, litegrann, ofta kommer tinnitus och hyperakusi hand i hand. Men jag har inte något konstant sus eller pip i örat utan bara när jag hör höga, plötsliga ljud (diskantljud oftare än basljud).TS: Hm. Kan det vara så att du har varit förkyld eller sjuk på något annat sätt nyligen? Eller är trött/stressad av någon annan anledning? Jag kan tänka mig att det kan ha gjort dig sämre. Själv var jag väldigt dålig när jag var deprimerad... Fixade knappt att min dåvarande sambo andades! Nu är jag ganska bra och kan till och med knäppa fingrarna vid öronen utan att det knastrar så mycket.
    Näe, inte varit sjuk nyligen. Trött kan stämma..
    Varit ensam med 3 barn i över en månads tid från klockan 06.00-21.00, helgerna också då min man jobbar MYCKET för tillfället.

Men känsliga öron har jag haft så länge jag kan minnas, men myyycket värre nu.
  • FruStolpe
    Teskedsmamman skrev 2008-10-02 20:23:17 följande:
    Det sprakar som en dålig radiomottagning i mitt vänsteröra ibland, min mamma har samma sak och hon fick diagnosen undertryck i örat...
    Hmm..ok! måste kolla med mina föräldrar och syskon. Kanske de känner igen sig. Har aldrig tänkt på att kolla hur nån annan har med sina öron.
    Min man vet jag att jag för mååånga år sen skällde ut när han stod och lekte med nyckelknippan, det gjorde såå ont. Han fattade iaf inte alls vad som kunde vara så hemskt med att höra några nycklar skramla mot varann. Nu vet han bättre..
Svar på tråden Det knäpper och knastrar i örat???