Inlägg från: Centurion |Visa alla inlägg
  • Centurion

dårt asöires setuG

hallå

Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Centurion
    KarJac skrev 2008-10-06 19:17:15 följande:
    Åh! Har du fått tidningen?*kupar Mys tuttar och motar bort TD med granater*
    Yeah! ser ut som en kärring haha
  • Centurion
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-07 19:07:01 följande:
    Jisses vad arga folk blir om man säger att man är gammal när man skaffar första barnet som 43-åring.
    Får man bli det om man försökt fåbarn i 15 år typ?
  • Centurion
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-07 20:13:19 följande:
    Ja, så klart att man får.
    Tycker det är en aning tröttsamt när folk messar om vad som är gammalt eller inte, alla har inte lyxen att välja tyvärr..
  • Centurion
    MissKaos skrev 2008-10-07 20:14:42 följande:
    MAn får bli gravid när man vill. Men är man 43 så är man 43. OCh bevisligen ovanligt gammal i samanhanget första barnet.
    Mm men jag antar att du som jag sett en massa trådar där det diskuteras vad som är "för" gammalt.
  • Centurion
    MissKaos skrev 2008-10-07 20:18:43 följande:
    PÅ FL eller IRL? IRL får man bestämma själv, på FL bestämmer FLmoralisterna med sina mögelkakor.Fast jag tyckte tanten som var över 65 (var det inte 70??) som fick tvillingar var magstarkt.
    FL såklart och i smyg IRL... haha men det är ju roligt om man lever närr ungen är 10 också
  • Centurion
    jungfu skrev 2008-10-07 20:21:02 följande:
    Jag har just lagt upp en bild på min blogg som skulle få fl-konglomeratet att explodera av ilska. gissa vilken? levamedirlandare.blogg.se
    ?
  • Centurion
    jungfu skrev 2008-10-07 20:23:58 följande:
    Min farfars syster var en sån cool brutta, operadiva som var älskarinna åt nån höjdare i sthlms affärsvärld på 30-40 talet. Hon blev mamma när hon var 42. Och levde sen ensam med sin dotter, och hade det skitbra tills hon dog 97 år gammal för några år sen, och då var hennes dotter 55 år....
    Mamma var 41 när minsta brorsan föddes
  • Centurion
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-07 20:31:58 följande:
    Lika tröttsamt blir när folk som fått barn i 20-årsåldern beskrivs som oansvariga och naiva osv osv. Jag vet att alla inte har lyxen att välja och att barn långt ifrån är någon självklarhet. Många får kämpa otroligt, vilket jag vet att du gör Cent. Men eftersom det är så mycket saker som ska avklaras innan man blir förälder så skjuter folk upp det och börjar kanske försöka först när de är 37-38 år, och då kan det vara svårt att få till det utan IVF (även om jag vet att det ju går ändå ibland) och med allt det kämpandet det innebär, det blir svårare och svårare med åren, så undrar jag varför man skjuter på det så länge att det sedan kanske inte går att åtgärda. Om man inte kan få barn själv så har jag fått för mig att det är lättare att lyckas med en IVF om man är 31 än om man är 43.
    Självklart är det så och givetvis är det lättare ju yngre man är eftersom fertiliteten försämras from att man fyller 35. Varför? Samhället, studier, karriär -det är ju inte som att staten främjar unga föräldrar direkt.
Svar på tråden dårt asöires setuG