• Suri

dårt asöires setuG

Millimina skrev 2008-10-23 13:09:29 följande:
    suri, kan ju säga att mitt kräksbarn fortfarande kräks så fort det är något. Han fyller sex i mars
    Ledsen
  • Suri
    Fröken Sophia skrev 2008-10-23 13:13:27 följande:
    men ta och sov en stund då
    nä, jag måste faktiskt äta känner jag. Så nu går jag och värmer lite mat. Hejdå på en stund.
  • Suri

*Funderar på att göra en äppelpaj med bara knäcktäcke och skippa äpplena*

• Suri

Man slipper skala äpplen ju... Dessutom är knäcktäcket så sjuuuuuukt gott!!

Har ni senaste numret av Buffé? Gör äppelpajen där. Tar typ 10 minuter och är sjukt god! Söt och knäckig.

Annars om ni inte vill skala äpplen kan ni bara hälla smeten direkt i pajformen och grädda.  Dela sedan bitar medans smeten fortfarande är lite mjuk. annars blir det nog svårt. Bra för äppelallergiker också.

• Suri

Hej alla i tråden.
    Genusdebatt är alltså dagens tema? Sune har nog sk "tjejkläder" idag tror jag som storasyster valt. Han är ursöt. Vill ju att han ska vara extra fin idag eftersom fammo och faffa (jo, det heter tydligen så på Gotland) kommer och hälsar på.

• Suri

Är så glad att vi kommit förbi tjej-kill-färg/klädesdebatten med barnen på min förskola. Där har vi pojkar med rosa blommiga strumpor som ingen kommenterar. Sååå skönt. t om en pojke som gärna kommer i klänning ibland om det är något särskilt tillfälle. Det accepteras också.

• Suri

Dagens ros till Stringen som jobbat lite extra några kvällar (trots pappa-ledighet och mina sura miner) och nu kom med ett kuvert som var märkt "Annas klädfond" med 1500kr i. Nu är han förlåten och får gärna jobba mer extra.

De kan ibland!

• Suri
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-24 11:59:51 följande:
    Ja, det heter så Och Mommo och Moffa
    Och jag får absolut INTE lära honom att säga farmor och farfar!!! Order från svärmor. De lär ju tro på dagis att han inte kan prata rent...
  • Suri

Hmm.. Tänk att jag har en liten Gutebebis. En Sork!

• Suri
    DCLXVI skrev 2008-10-24 12:02:50 följande:
    Naaaaw va sött!
    Aaaa.
    För jag behöver verkligen kläder. Mammakläderna är för stora och kläderna före grav är alldeles för små... Ledsen

Just nu består min garderob av en kjol och ett par mysbyxor. Ganska trist.
Svar på tråden dårt asöires setuG