Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

dårt asöires setuG

Trogga skrev 2008-10-20 19:02:16 följande:
    Min syster sa de till att om hon inte ökade i vikt var hon i riskzonen för att kunna bli steril.
    Ja, MEN jkag har kollat upp detta med en ÖL i psykiatrin (anorexi/bulemi enhetens) En Gynekolog som jobbat inom REPRO samt min fd psykolog osm är chef på anorexi bulemi enheten för vuxna.
    Dom borde ha rätt.
    Dessutom har jag jobbar på avd där vi har vårdat grav sjuka anorektiker. INGEN där kan se/visa detta samband.
    Jag har ju haft ett visst intresse i saken..
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • MissKaos
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-20 19:01:53 följande:
    Meeeeh *vill halvtidssjukskriva mig*
    KAn du inte bli sjuksriven när du mår såhär då?
  • MissKaos
    Trogga skrev 2008-10-20 19:02:41 följande:
    Och bara för att man får mens behöver man inte ha ägglossning
    Det är ifs sant. Men den brukar inte vara så regelbunden då..

Nä, nuhar jag hängt här hela kvällen. Ska gå och göra ngt vettigt. SOm tvätta bort makupen, kela med katten läsa lite ochkolla CityAkuten.. Och peppa mig själv inför att köra spinning imorgon.
  • MissKaos
    Trogga skrev 2008-10-20 19:12:49 följande:
    Jag vet bara info hon fick på Löwenströmska, när hon var inlagd under ett år 
    Ja, då har vi fått olika info. Och jag har lärt mig annat i skolan.
    Är man inlagd så länge på Löwet så är manju extremt sjuk dessutom -det kan ju ge andra biv om hon tex låg på 27 kg i många år än som många på 40.. 
    Den sjukaste tjejen jag har vårdat hade ett BMI strax under 10 -och det klart då ändras kasnke oddsen mot de som vi normalt sett vårdade på en "vanlig" avd och som jag var med lågt BMI men inte så lågt..  

MEN -en jämfr som jag fick var Afrika. Tänk hur dom svälter där, och det föds ju barn.. Även efter långa perioder av extrem svält.
  • MissKaos
    Trogga skrev 2008-10-20 19:56:24 följande:
    Jo då är man sjuk
    Ja.
    JAg var bara sjuk i sådär 10 år. Men inte så gravt.
  • MissKaos

Morgon.
    Vad ska jag gör amed min sambo?
    Han hostar. HELA TIDEN på nätterna. Det har hållt på av och till i flera år, jag orkar inte med att inte få sova.. I natt började han hosta 4:30. Jag vakande då mao och kunde inte sova mer. Så fort jag höll på att somna börjar han igen. Det är jusynd om honom men kjag orkar bara inte. Trött som man är av att vara gravid dessutom. HAn har föreslagit att han kan sova i gästrummet när han hostar. Känns inte helt ok heller.. Kankse sk abädda därinne så kan den som behöver/vill gå in dit och sova? HJÄÄÄÄLp?

• MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-21 08:23:48 följande:
    Vad Kaos, hostar han bara sådär? Utan förkylning, astma eller att vara rökare??
    Ja. Jag vill atthan ska gå till doktorn, blir ju oroad eftersom dom har cancer i familjen, och hosta sådär..  Skulle vilja se en CT åtminstonde.
    Womanizer skrev 2008-10-21 08:19:26 följande:
    Den som inte kan sova får väl nästan lägga sig där va=....?
    Typ båda då..
    Perry the Platypus skrev 2008-10-21 09:45:32 följande:
    *har läst lite här och där*Fasen vad många gamla ätstörningsbrudar som hänger i den här tråden?!
    Ja, jag tror ta mig tusan det är en epidemi..
  • MissKaos
    siamusen skrev 2008-10-21 10:41:14 följande:
    Miss Kaos..hur hostar han da? Kan han inte bara ha problem med att svälja saliven när han sover?
    Nej. Det låter inte så. Han har varit hes och annsträngd i rösten av och till länge oxå. Åandra sidan vore det en cancer i munhåla/svalj är ju risken skivepitel och den är isf snabbväxande.. Vilket borde gett smärtor vid det här laget. Jag oroar mig bara.. *dum* HAn gick hos talpedagog ett tag men har spklart slutat med övningarna nu.
    jungfu skrev 2008-10-21 10:06:38 följande:
    Jag har faktiskt aldrig ens bantat...
    Är ju int eriktigt samma sak. Det sista en äs egentligen handlar om är ju behov av banting eller vikt öht eg.
  • MissKaos
    siamusen skrev 2008-10-21 10:59:20 följande:
    Hostar han pa dagarna ocksa?Proppens flärp som hänger ned i svalget brukar svâlla pa nätterna/kvällarna och det far honom att hosta. Torr hosta, inte blöt. Kan det vara nagot sant?
    Vet inte. Vill att en läkare ska kolla på det. Jag tycker det låter olika, dvs torrhosta (typ som en rökare) Dessutom hostar han bara när han är vaken vilket ju får mig att undra över om det kan vara en "ovana" inblandat.. 
  • MissKaos

Torrhosta och riktigt djupa hostningar från lungorna *dement*

Svar på tråden dårt asöires setuG