Inlägg från: Millimina |Visa alla inlägg
  • Millimina

dårt asöires setuG

Tant Greta skrev 2008-10-18 16:46:46 följande:

När jag kan gå som folk igen 9 dagar kvar innan gipset tas bort!Gissa om jag längtar!Men blir trött på alla som säger att jag ändå inte lär kunna gå utan kryckor i flera veckor efter... Har ju en bild i huvudet där jag springer&gör glädjeskutt när jag lämnar ortopeden... 
    Det kan säkert ta mindre än flera veckor. Men benet kommer ju vara lite småskaligt efteråt.

Tror jag ska komma och ringa på porttelefonen jag. Tar med mig jungfu om utifall att du skulle bli våldsam..
  • Millimina

Danstina. Det låter helt mysko. Om man tänker på en bebbe som är nyfödd och som utsätts för starka ljud. Inte fasiken täpper de till öronen då med armarna...

Det jag har läst om har handlat om temperaturhöjningar i fostret..

JAg håller dock med dig. Försiktighetsprincipen ska råda. Har man inte någon medicinsk nytta av att veta så bör man låta bli! Men att hålla för öronen som teori till varför armarna skulle vara vid huvudet...hrm..låter skumt ärligt talat.

Gjorde någon snabb sökning på det nu i med. tidskrifter, men hittade inget vettigt..

• Millimina
    Pelargonen skrev 2008-10-18 17:15:43 följande:
    Mysko eller inte, det finns personal inom vården som har sett ett samband och nu forskar om det. Ska bli intressant att få ta del av utfallet! Läste en artikel förra året som min kusin mailade, är på danska men man förstår rätt bra i alla fall. Ska be henne maila den igen så kan jag länka.
    Ja, gärna, det är ju intressant!

Jag menade inte att det är omöjligt att sambandet finns, mer teorin bakom, som ska förklara fenomenet..
  • Millimina

Däremot så såg jag någon rapport som hade ett mycket svagt samband till fler kejsarsnitt om många ul gjorts senare i grav. Det gav dock inte ett signifikant samband i den rapporten.

• Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-18 16:54:58 följande:

Va bra,då kan ni komma och göra pedikyr på mig
    Jä.. right. Fotfobiker.

Jungfu får göra pedikyren. Jag sköter snacket!
  • Millimina
    MissKaos skrev 2008-10-18 17:26:50 följande:
    Nä, man kan ju isf fundera över varför UL gjordes. För att kontrollera tillväxt el läge eller.. Ja, andra saker som medför ökad risk för snitt?
    Studier av den här sorten _brukar_ ha korrigerat för den typen av "fel". Däremot så kan det ju ha upptäckts saker genom UL som gjorde att beslut togs sent om kejsarsnitt...Men jag förstod det inte ens så starkt. Tyvärr så sitter jag inte längre bakom universitetets server och det gör att jag bara kan läsa sammanfattningarna.
  • Millimina

Mm, så ska man ju vara!

MissKaos skrev 2008-10-18 17:41:28 följande:
    Brukar ja.. men det är ju inte alltid det stämmer och man har kunnat se alla evt bidragande faktorer.. (jag är alltid skeptisk till jag har läst studien och hur man har gjort den)
  • Millimina

Förresten. Vad SHN och 5mmare och de andra...vad de nu ska heta? bråkar hela tiden. Räcker det inte med att ha konflikterna inom familjen...svårt nog att komma överens med den man skaffat barnet med hur saker och ting ska skötas "på rätt sätt"...hur lika man än är. Varför ska man ha rätt gentemot hela världen?

• Millimina
    MissKaos skrev 2008-10-18 17:46:51 följande:
    JAg vet inte, vi läste pyttelite forskningsmetodik men det räckte för att man skulle fatta hur fel det kan bli. Och hur lätt.. Nä, ska nog vila lite på soffan. JAg är så trött i ryggen efter gårdagens shopping.. Och bebis försöker sparka sig ut genom magen typ. när han inte bankar med huvudet neråt så allt mellan benen buktar ut. Får dom göra så
    Ja, det är jättebra att vara skeptisk och ställa sig alla de där frågorna. För bäst var det är så är det någon som har för stor respekt för "namnet" eller liknande och så slinker det igenom ett ruttet resultat!
  • Millimina

MK, hur långt har du kvar? Har bebben börjat skrapa med fingrarna i nederdelarna.. DET är förbjudet, så det är bara att häkta honom om han börjar! (ajajajajaja!)

Svar på tråden dårt asöires setuG