Inlägg från: Fröken Sophia |Visa alla inlägg
  • Fröken Sophia

dårt asöires setuG

siamusen skrev 2008-10-15 16:09:29 följande:
    oj fôrlat, inte meningen Stressa inte med att fa allt klart snabbt. Lat det ta den tid det behôver ta helt enkelt. Ni ska ju bo kvar lânge sa det finns ingen anledning att allt ska vara klart pa5 minuter.
    Precis.

Och jag brukar tänka som så att det är bättre att fundera ordentligt på hur man vill ha det, så att det inte blir slafsigt gjort, t ex i brist på pengar och tid.
  • Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:11:41 följande:
    *gråtfärdig*Jag fattar inte varförallt ska vara så svårt och jobbigt. Relationen har bara gått neråt i epressfart sen vi gifte oss. Vead gör vi för fel? Ego säger at jag ar för höga krav på oss, men vad för slags krav ska man ha då? Om man inte har övervägande kul och bra ihop så är det väl nåt som behöver förändras??
    Åhhh shit, vännen då

Nu är det så här att ni är i en fas i ert förhållande där ni av någon anledning är lite less på varandra.

Självklart är det bra om man kan ha det övervägande kul och bra ihop, men orkar man inte så orkar man inte. Kanske ska ni slänga bort de där kraven, bara för ett tag och försöka flyta med lite mer.

Svälj tjafset en stund och bara få vardagen att gå ihop utan att bråka, men kanske utan att helt förtvivlat desperat behöva ha kul ihop också. Skittråkigt jag vet, men det kommer att lätta, ni kommer att hitta tillbaka till varandra.

Sen tror jag - än en gång - att ni behöver lite "Bella och Ego och ingen annan"-tid också.
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-10-15 16:17:32 följande:
    Och sen har ni ju faktiskt gatt igenom en hel del de seanste manaderna: brôllop och all dess stress, flytten och graviditeten.Tror ni behôver lite fysisk och mental semester faktiskt.

Helt klart. Allting ni gjort de senaste månaderna är sånt som tär hårt på ett förhållande. Och ni har lyckats klämma in det under en kort tidsperiod. Inte så konstigt att det slår över till slut....

Men ni måste inse att det är det som det handlar om, och inte att ni på något sätt är "förbi" utan att ni behöver en mental återhämtningsperiod.

• Fröken Sophia

Nu måste jag rusa iväg!

Tänker på dig Bella!!

• Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-10-16 13:49:47 följande:
    Är fiskbullar mycket feta förresten? gasse har ju ryckt av alla etiketter ocksa Jag som skulle vara nyttig
    Nej det tror jag inte. Jag har en burk med fiskbullar i dillsås som står och ropar på mig hemma i skafferiet. Måste bara köpa lite potatis så ska jag nog mumsa i mig det i kväll. Om jag hinner innan avlämnade av Surfer Jr på simning och sedan vidare transport till ishockeyn. Fast jag känner ärligt talat inte alls för hockey idag. De möter Färjestad och det brukar väl iofs vara ok drag i de matcherna...men jag är t r ö t t.
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-10-16 14:01:07 följande:
    Toppen!Synd bara att han öppnade 5-6 burkar och vi bara hade 2 fryspåsar
    Hur sjutton fick han upp dem?? Det krävs rätt starka nypor för att dra upp dem. Eller har ni en sån där automatisk burköppnare? Och hur hann han öppna SÅ många burkar innan ni fick stopp på honom?
  • Fröken Sophia
    Ickan skrev 2008-10-16 14:25:08 följande:
    Typ ost o skinkpaj då tänker du? ja kanske det, går ju dessutoma att frysa sen.Har dessutom ca 20 äpplen med men det får väl bli olika kombinationer av äpple o socker i helgen.
    Du kan ju göra äppelklyftor och frysa in i lagom förpackningar att ta fram när det ska bakas äppelkaka!
  • Fröken Sophia
    Ickan skrev 2008-10-16 14:46:13 följande:
    Tack för tipset! Kruxet är att jag redan har gjort det o har 6-7 liter äppelbitar i frysen. Fröken Sophia skrev 2008-10-16 14:30:46 följande:
    Det blir myyyyyycket äppelkaka, det hör ju jag!!!!
  • Fröken Sophia
    Ickan skrev 2008-10-16 14:19:05 följande:
    Sitter just o funderar på det. Måste göra slut på färskvarorna vi har innan vi åker på semester.Vad gör man på:ädelostmjölkskinkaleverpastej (mycket)gurkasalladpotatis ochlök?
    Ickan skrev 2008-10-16 14:20:29 följande:
    I frysen finns också:korvköttfärskycklingfilédiv frysta grönsakerkarrékotletteroch i skafferiet:konserverade grönsakerpastaris
    kotletter, ädelostsås och pressad potatis kanske?
  • Fröken Sophia
    jungfu skrev 2008-10-16 16:39:19 följande:
    Du har ju alla ingridienser till en smörgåstårta! Tjacka lite formbröd och bred ut på en tårtbricka, sen varvar du med godsaker i olika lager. Majonnäs emellan, och smulade ostbågar på kanterna. Och så lite ägghalvor, rom, räkor och dill + salta pinnar som dekoration. MUMS!!!
    Gu' ja precis vad jag tänkte skriva egentligen....
Svar på tråden dårt asöires setuG