Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

dårt asöires setuG

MissKaos skrev 2008-11-30 18:02:32 följande:
    Åh, fint!Vår unge får överta gästsängen när spjälis är urväxt. Fin säng från MIo, knappt använd. Dock 105 bred.
    Är det jobbigt med 105?
  • siamusen
    Garageänkan skrev 2008-11-30 18:04:01 följande:
    Jag vill ha någon med förvaring under... En hållbar sak.:)
    Förstar. Proppen gör ju lådor som vi ska ha under nu.

Ska förhoppningsvis måla den fôrsta inatt eller imorgon.
  • siamusen
    Garageänkan skrev 2008-11-30 18:04:56 följande:
    Ja det är supertragiskt. Eller så kanske det är meningen som lunchlåda? Men ändå säkert en massa ensamma stackare som äter en sån till jul hemma buhu
    Ja,hemskt. Tänker mig en ensam liten tant som äter det framför TV och sa ringer telefonen och hon blir jätteglad. Tror att nagon ringer för att önska god jul, men sa har de ringt fel

När jag bodde i Sverige hade vi alltid små ensamma stackare hemma pa vara julaftnar. 2 av dem âr stândigt återkommande, en slovensk kvinna och en tjej som inte vill fira jul med sin familj. Och ibland lite annat folk.
  • siamusen

Tant Greta skrev 2008-11-30 18:10:53 följande:

Men hallååå...sök efter längsta nicket.Slutar med Gmoll.
    *fattar inte*
  • siamusen
    Garageänkan skrev 2008-11-30 18:16:20 följande:
    Jag tyckte den varkade kul när man kan vända sida sen när han blir större. så kan han ha koja under Och när den är nere kan man ha ett mysigt tyg uppepå. Hans rum går i svart/vitt så den blir nog svartmålad
    Man kan bygga ett riddarslott av det
  • siamusen
    Millimina skrev 2008-11-30 18:18:50 följande:
    Ja, och jag som provat typ alla sängvarianter, kan säga att en hög säng i ett relativt litet rum gör rummet mycket mindre. Volymen uppåt gör massor för känslan av rymd. Vi har byggt ihop tre hallbänkar med två lådor vardera i från ikea, men den finns förstås inte kvar. Den är nog 50 djup sisådär, och då har vi borrat fast en list på baksidan av skåpen och en list på väggen och däremellan lagt en spånplatta på 30 cm så att sängen får ett djup på 80. På förra adressen hade vi sådan osannolik tur att tre sådana exakt fick plats längs långväggen.. Här fick vi ta bort ena stödbenet och då fick vi in en garderob också. Men det ser inte alls lika bra ut som en enda lång jättesäng. Ger verkligen ett intryck av välstädat, ordnat. lugnt och mysigt samtidigt! (ja, när legot ligger i lådorna förstås)
    Har du inget kort?

rufs skrivbord och bânk är gjort av köksskåp fran Ikea och där far alla klâder och saker plats. Ikea âr bra till mycket!
  • siamusen

Tant Greta skrev 2008-11-30 18:29:33 följande:

DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll *suck* 
    Fattar noll, lixom

*ser fortfarande ut som Knarkjack*
  • siamusen
    MissKaos skrev 2008-11-30 18:40:52 följande:
    HAr du kokat knark då? *hoppas*
    Ja,men jag råkade provsmaka allt så att det tog slut.
  • siamusen
    MissKaos skrev 2008-11-30 18:51:56 följande:
    JAg har ont överallt och borde få.
    Asså, du får ju skylla dej själv tycker ja va'.

Är jag en bra vikarie för Knarkis?
Svar på tråden dårt asöires setuG