Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

dårt asöires setuG

Millimina skrev 2008-10-21 14:14:02 följande:
    Trogga. Jag kan vara din vuxne vän och gå och "prata" lite med din chef... Vilken en! Var jobbar du?
    Uppsala kommun
    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Fåret Shaun
    KarJac skrev 2008-10-21 14:14:28 följande:
    Om du jobbar/tar föräldraledig kan du få som du vill om du meddelar arbetsgivaren två månader i förskott.Jag tror att han missuppfattar dig, man har ju rätt att förkorta arbetsdagen och då kan man som lägst gå ner till 75 %, men som jag förstår ska du ta föräldapenning halva dagen?
    Nej hon har inte missuppfattat mig
  • Fåret Shaun

Jag trivs med de jag jobbar med men just nu känns det skit med att gå tillbaka. Skickade mailet till J för att han ska få fundera lite på vad hon skrivit. Han har läst infon som facket skickade mig.

Milli jag har kommit på vem du är, har två alternativ. Taxichaffören som nu är kvinna men föddes som man, har även jobbat som militär. Damen med den röda peruken som man ser nere på stan.

Misstänker att du inte är mannen som har kostym och röda högklackadepumps

• Fåret Shaun
    KarJac skrev 2008-10-21 14:25:20 följande:
    Trogga - facket om han inte fattar.
    har berättat för henne att jag har facket bakom mig
  • Fåret Shaun

Jag hoppas bli på smällen och när jag blir det kommer jag inte få jobba pga mina fogar. Då skjuter jag på problemet ett tag och när jag sen vill börja jobba kommer de vilja ha mig för att 1/3 slutat jobba för de har hög ålder

• Fåret Shaun
    Tant Greta skrev 2008-10-21 14:58:13 följande:
    Är det för att jag proppmätt att jag inte fattar problemet med Troggas arbetstider?Eller är jag bara korkad?
    Förskolan öppnar 7:30 tar ca 15 min med bil till jobbet och man bör räkna med att det kan ta lite tid att lämna. Jag ville vara föräldraledig tor em och fradagarna. J kan lämna en dag i veckan och då jobba hemifrån men han har 1,5h i restid enkel resa

Säg att jag hämtar barnen vid 14 då lär jag väcka dem, och få kaos på kvällen
  • Fåret Shaun
    Millimina skrev 2008-10-21 15:13:20 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-21 14:58:13 följande: Förmodligen.Hennes chef säger att hon inte får jobba annat än på em om hon ska vara föräldraledig femtio procent. Och vem vill att barnen börjar tolv och går till fem på dagis när all aktivitet där sker på fm? Men om hon jobbar 75% så ska hon börja tidigt på morgnarna. Innan dagiset öppnar. Och pappan jobbar långt borta, vilket blir oekonomiskt ur tidsaspekten det också.. han kan i så fall inte åka innan han måste lämna på dagis.. Dum chef. Bussa Milli på chefen! *funderar*Kanske är det fackföreningsperson jag ska bli??
    Sen hur kul är det lämna dem för att sova middag, sen hinner de inte leka något för de sovit.
  • Fåret Shaun
    Tant Greta skrev 2008-10-21 16:09:58 följande:
    På tal om ful,lär ni era barn att det finns inga fula människor?
    nej alla kaninte vara vackra som deras mor eller så snäll som hon
  • Fåret Shaun
    Millimina skrev 2008-10-21 16:14:04 följande:
    Men nu är jag ombudsman för företaget. Och som företagare struntar jag lite i hur kul dina barn har det. Du får starta eget!! Vi kan göra något ihop! Kratta gräsmattan utanför prästgården?! Kan det ge betalt nog?
    Har funderat ibland på att öppna cafe
  • Fåret Shaun
    Trogga skrev 2008-10-21 16:16:20 följande:
    Har funderat ibland på att öppna cafe
    Eller ta över bestämmandet för vilka leksaker som ska finnas på innergården
Svar på tråden dårt asöires setuG