• Suri

dårt asöires setuG

Millimina skrev 2008-11-27 12:46:50 följande:
    Den är använd i ett år.. men har nu stått i tre år utan att vara mer än lite avställningsyta.. hrm..toppmatad.
    Jag hoppas på att Stringen öppnar sin feta plånbok och köper en ny. Han har jobbat på Sallen, så han har lite kontakter.... *hoppas*

Just nu får jag inte ens upp luckan och det blinkar på displayen att det är ett motorfel. Proppen kanske kan få upp luckan i alla fall?
  • Suri
    Millimina skrev 2008-11-27 12:53:59 följande:
    Äsch, jag önskar att ni hade kunnat sälja er inkoppling till maskinen till mig då istället!
    Hur ser inkopplingen ut då?
    *rotar och river bakom tvättmaskinen*
  • Suri
    Fröken Sophia skrev 2008-11-27 13:32:30 följande:
    Motorfel...bara att köpa ny maskin direkt, kostar för mycket att laga, eller ens få dit en reparatör  Vi fick det i våras och den gamla maskinen åkte ut med buller och bång. Fast det tog två veckor och två tvättar hos en granne...  
    Jag vet, den har hållit på att låtit konstigt ett par veckor. Det enda man hört Stingen muttra: "bara det inte är ett motorfel, då är det bara att slänga ut skiten.."
    Trar ni han blev glad när jag ringde honom på jobbet?
  • Suri
    Millimina skrev 2008-11-27 13:37:22 följande:
    Åh! Jag har en vän som håller utkik om jobb åt mig. Nu är det den andra personen jag kontaktat, som enligt honom blivit intresserade när de fått höra om mig, som inte har hört av sig sen till mig direkt. Tänk om jag inte duger  Jag vill jobba med biomaterial!!
    Filmer?
  • Suri

Ni mammor och andra kräkkunniga:
    Sunes kräkningar tycker jag bara blir värre... Ledsen Suck. Man märker också att han är väldigt besvärad av dem. Han blir så ledsen varje gång han kräks. Särskilt när det inte finns så mycket att kräkas upp. Det kommer som vita klumpar och vatten. Ni ska höra hur hans mage låter. Den mullrar värre än min, seriöst. Fast han har ingen koliksmärta som tur är. Sune är också prickig och torr. Mest prickig på halsen och bröstet. Torr på armar och ansiktet. Miniderm har hjälpt lite mot torrheten, men inte prickarna. Funderar på mjölkallergi faktiskt.
    Stackars liten.
    Har en läkartid 10 dec. Kan jag vänta tills dess eller ska jag ringa tanterna på BVC? eller är det ingen idé?

De bara kollar viktkurvan och konstaterar att ungen verkar må bra i alla fall....

• Suri
    siamusen skrev 2008-11-27 13:52:58 följande:
    Prova med gaviscon eller motillium och se om det hjälper? Slipper han magsyran i varjefall och den kan man ocksa spy av.
    Kan man köpa det receptfritt eller måste jag till en läkare?
    på BVC säger de att det inte finns något alls att ge barnet emot besvären. Men jag ger inte mycket för BVC hur som helst.

*blir galen på tanten*
  • Suri
    o GUTEGIRL o skrev 2008-11-27 13:55:53 följande:
    Nej, ring du om du är orolig. Ibland är de rätt vettiga de där tanterna.
    Tant Ulla är rätt cool faktiskt.
  • Suri

Googlade på gaviscon och det är receptfritt här med. Ska ta en tur till apoteket och kolla. Tycker så synd om honom.

Nä, nu ska vi inte prata mer om Sune

Jag är TOTALT insnöad!!!!

• Suri
    Perry the Platypus skrev 2008-11-27 14:06:32 följande:
    *skulle behöva borsta tänderna*
    Ha, jag med!

*känner med tungan över den ludna tandraden*

Ska vi?
Svar på tråden dårt asöires setuG