Inlägg från: Pelargonen |Visa alla inlägg
  • Pelargonen

dårt asöires setuG

Millimina skrev 2008-12-23 23:39:15 följande:

...asså.. barnet blir ju väldigt medtaget under krystfasen...tror inte att de låter en ligga och krysta i sju timmar.. Jag hade nog en timmes krystvärkar med första och honom plockade de ut med sugklocka för att det tog sådan tid. Någon som vet annat?
    Det räknas som normalt som förstföderska att krysta 1,5-2 timmar. Något kortare tid med andra barnet. Själv krystade jag i endast 55 minuter och sen klippte kärringen (2 ynka cm men i alla fall) och både jag och dottern mådde toppen så det fanns ingen direkt orsak till klippet. Är fortfarande arg/sur/ledsen över det.

Vet också att en del får krystvärkar för tidigt, kan få redan vid 6 cm och då kan det ju ta tid. Men då guidar BM så man inte krystar aktivt, så gott det går i alla fall.
  • Pelargonen

Millimina skrev 2008-12-23 23:41:32 följande:

Och fastän jag inte hade någon bedövning så sa jag direkt att han var ute att jag kan föda fler barn. Säger att jag föder dem hellre fem gånger vardera om det var så att jag slapp graviditeten. Är faktiskt liiiiite ledsen över att jag vet att jag aldrig får göra det igen. Fast jag blev ledsen bara när jag förstår att det verkligen inte blir fler barn. När det var två barn födda hade jag nog inte sagt att jag saknade förlossningen direkt.. Men nu gör jag nog det. 
    Jag sa samma sak efter dottern och känner fortfarande så. Föder hellre barn en gång i månaden under nio månader än är gravid.
  • Pelargonen

Millimina skrev 2008-12-23 23:43:17 följande:

danstina. Jag läste att man inte bör klippa heller, och det var någon gång -98 jag läste det. För att läkningen blir bättre om man spricker. Finns det ny/annan info nu igen?
    Det sägs att bristningar läker bättre än klipp. Dock så råder det tydligen delade meningar hos BM och läkare ang. detta. Jag läkte fint och har inga problem idag.
  • Pelargonen

MissKaos skrev 2008-12-23 23:44:38 följande:

JAdå, men det är INTE BM som syr i det läget, det görs på operation..
    Exakt. Den läkare som proppsade på sugklockan (och som orsakade den totala sfinktern) sydde.
  • Pelargonen

God Jul på er darlings!

Nu ska jag försöka göra mig snygg, är rätt svårt när man har stor mage och mår illa och kräks men jag ska då fasiken försöka i alla fall. Fick en parfym av maken i morse, antar att det kan dölja kräklukten en aning i alla fall.

Hoppas ni får en bra kväll!

• Pelargonen

DanBe skrev 2008-12-24 12:30:59 följande:

God jul på er alla! Hoppas att ni får en massa hårda paket hela dagen och natten. Nu ska jag laga mat åt hela hungriga släkten...
    Mmmm! *drömmer om STORA och HÅRDA paket*
  • Pelargonen

siamusen skrev 2008-12-24 12:47:57 följande:

God JulDan och Danstina Proppen far ingen glögg för han är inte ens hemma. Vanlig dag i Frankrike idag
    God Jul själv! Får du någon glögg då?
Svar på tråden dårt asöires setuG