Inlägg från: Pelargonen |Visa alla inlägg
  • Pelargonen

dårt asöires setuG

siamusen skrev 2008-12-30 22:57:09 följande:

Pynta skrev 2008-12-30 22:52:47 följande:
    Han sa: Jag trodde det var choklad. Det är det INTE.Eller nagot at det hallet. Spottade ut det och borstade tänderna.
    Med din tandborste?
  • Pelargonen

siamusen skrev 2008-12-30 23:23:25 följande:

Pynta skrev 2008-12-30 23:18:09 följande:
    Inte sa länge sen iofs. Gar inte att läsa saga för honom för han springer antingen dârifran, alternativt river sönder boken eller hoppar i sängen och blir mer pigg.
    Nu måste jag få fråga och så skiter du i att svara om du inte vill, okej?

Vad är det som orsakar att han är så aktiv? Medicinen, varför får han den? *känner att jag har missat nåt här*
  • Pelargonen
    siamusen skrev 2008-12-30 23:35:19 följande:
    Hyperaktiv och överintelligent enligt lâkaren. Samt sömbrist. Hans hjärnan jobbar pa överfart och konstant och han gar fran sak till sak och tröttnar pa allt snabbt och blir hyperaktiv av det som i sin tur gör att han inte kan sova och det i sin tur leder tillânnu större koncentrationssvarigheter och hyperaktivitet.Lite snabbt sa.Theralenet far han fôr att kunna lugna sig och somna.Oj då! Och det är bara medicin som hjälper? Kan man "stimulera" det på något sätt?
  • Pelargonen
    siamusen skrev 2008-12-30 23:47:36 följande:
    stimulera hur da menar du?Personer med överintelligens går ju till viss del att stimulera så att deras "brist på utveckling" inte orsakar hyperaktiviteten. Men det fungerar säkert inte i samtliga fall antar jag.
  • Pelargonen
    siamusen skrev 2008-12-31 00:10:54 följande:
    Jo, det gör vi ju vårt bästa att göra men han är ju klar med allt pa 3.4 röda sekunder.ger honom pussel och han lägger bitarna med båda händerna samtidigt, slam, slam slam..klaar och sa springer han vidare till nâsta sak.Problemet att han inte sover gôr ju det hela vârre sa kan vi fa bukt med sömnen kanske vi kan fa bukt med lite av hyperaktiviteten fôr att han da förhoppningsvis kan koncentrera sig lite bâttre.Ja, jag förstår att det där med sömnen blir en ond cirkel såklart.

Hur gammal är han?
  • Pelargonen
    siamusen skrev 2008-12-31 00:11:59 följande:
    2.5 idagGår han på förskola? Kan de sätta in extra resurser i såna fall?
  • Pelargonen
    siamusen skrev 2008-12-31 00:50:20 följande:
    Nej, förskolan rådde läkaren mot sa länge han inte är lugnare. Han behöver lugn och ro och inte mycket yttre stimuli.Ok!

Håller tummarna för att ni får sova i natt.
  • Pelargonen

Hello!

Nu har jag läst en tråd här på FL om sen avnavling och har såklart massa funderingar kring om dottern blev avnavlad snabbt eller inte. Fasiken, varför läser man allt och funderar sen?

Svar på tråden dårt asöires setuG