Inlägg från: Tant Greta |Visa alla inlägg
  • Tant Greta

dårt asöires setuG

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-26 00:13:11 följande:
    Jag har i plommon och äpple i rulladerna, så gör jag sås på katrinplommon, äpple, lök,kalvfond och grädde som man kör i mixern så den blir slät. Kalasgod sås, det gick åt! Snyggos son hade ingen botten
    Har du kvar din matblogg?
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-10-26 00:17:53 följande:
    Jag vill ha mat. Punkt.Gärna god
    Åt nyss varma mackor med ost och sylt...igen.

Gnäll inte om osten förvandlas till mögelost när du väl kan ta första tuggan.

Tacksam bör du vara.
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-10-26 00:19:06 följande:
    Fast jag ska ga ner nu tänkte jag. Borde väl ta itu med det nagon gang Fast polaren sa igar att hon inte ens kunde se att jag varit gravid. Lite ljug men det latsas jag inte om
    Jag med,viktväktarna på tisdag...Ingen som vet,så schssss...
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-26 00:23:39 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-26 00:10:33 följande: nä, dessutom är ju bara jag jag. Man får ju inte höra den andra personens version här. Det var det som gjorde den andra tråden så bra på något vis!
    Hmmm...men båda är vettiga?
    Faktiskt.
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-10-26 00:24:19 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-26 00:23:22 följande: De ska vara bra
    Superbra!Been there,done that.
    En gång till bara.
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-10-26 00:27:54 följande:
    Vill ni veta nagot äckligt förresten?Har ju berättat att lille gasse bajsade pa golvet igar. Proppen städade upp det han sag och torkade golvet.Bara det att det luktade bade igar och idag...jag började flytta runt saker för att se var det kom ifran.Upptäckte att gasse hade torkat sig pa vara dyra gardiner och att det satt fast 2 korvar pa ett gäng leksaker.*hulk*
    Dutti kille som torkade sig!
    Hur 17 hamnade det på leksaken?
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-26 00:32:07 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-26 00:26:23 följande: Ja, det tyckte jag märktes i tråden också. Det var därför det var så synd att de inte hann se vad jag skrev till dem tyckte jag. Det är säkert så att min faster är vettig också! Jag är övertygad om att det är något klavertramp som jag gjort som jag inte förstår vad det handlar om, och att hon sen gör utfall mot mig (elaka) om något annat. Jag kan ringa (eller, kunde..förut) och bara ville prata om hur vi skulle göra med försäljningen allmänt (innan det var riktigt illa alltså) och få höra saker som var helt irrelevanta.. Som att: "farmor säger att du hade fått en massa presenter av din far och att du bara skickade tillbaka dem oöppnade". Mitt i alltihop. Och förstås inte sant heller. Helkonstigt. Men vettiga är de säkert. Jag bara förstår inte.
    Men fråga faster då?
    Jag är medveten om de orättvisor min  pappas släkt utsatt mig för,men jag orkar inte ta reda på varför.Påverkade mig då,men inte nu.De existerar inte i min värld numer.
    Bra så. För min del,brorsan umgås fortfarande med pappasläktingar.
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-26 00:43:49 följande:
    mitt fl:ande har gått så långt och illa att när jag väl går ut så kan jag slås av tanken att jag är "fri". Tänk att jag kan gå vart jag vill, tänker jag. Det här är ute. Jag sitter inte fast inomhus. Men en kväll med en kompis. Jag vet inte. Jag tycker samtalet går för långsamt. För lite äkta. Så tar det så långt mellan gångerna att man först måste ägna en timme åt att värma upp varandra, bli synkade. Sen börjar man smått avhandla de viktiga sakerna. Medan man måste komma ihåg att lyssna lite då och då också och inte bara prata själv...Kanske blir man lite stressad när man har hajat poängen som hon vill komma till och man inte bara kan skumläsa resten av vad hon säger..
    *harkel*
    Läser du min dagbok???
  • Tant Greta

Påminner...ställ om Das Uhr i natt.

• Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-26 00:53:08 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-26 00:40:58 följande: Ja, jag tänker nog att det blir antingen så att det går över med tiden, eller så får det vara. Jag känner mig rätt så sårad inombords. Över att jag inte fick ha min bild av min pappa utan att deras bild av honom skulle bli hotad. För så tror jag det är. Så när allt är sålt och sen när farmor är död, då kommer jag inte behöva ha mer med dem att göra. Det jobbigaste med det här är att farmor trots allt måste dö en dag och att hennes bo ska redas upp också. Inte för att jag tänker lägga två fingrar i kors vid det dödsboet, men säkert ska det bråkas om något där också. *suck*
    Usch,kanske är jag känslokall,men min låssamormors död (sambons mormor)ledde till att bror och syster slutade prata med varandra,trots att mormors död genererade att barnen blev mer eller mindre förmögna.

Jag  är allergisk mot andras pengar.Eller hatar att pengar ska förstöra så mycket.
    Ta allt är mitt motto.
Svar på tråden dårt asöires setuG