Inlägg från: Tant Greta |Visa alla inlägg
  • Tant Greta

dårt asöires setuG

Millimina skrev 2008-10-26 01:05:38 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-26 00:50:41 följande: Näh, varför sa du något!!! Det är alltid något som påminner en. Har trots total vimsighet/aldrig tittar på teve/hoppar över tidningarna ibland på helgen/ bara missat omställningen en gång. Då var det förstås så att vi skulle hämta ett gäng barn som skulle med oss till stugan på Js kalas. På våren. Helt fel håll att ställa om och missa alltså.
    Tyst,fixa klockan bara!
    Ska moppa i ditt hem med tusenlappsmoppem snart  
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-26 01:12:50 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-26 01:04:10 följande: Inte: ta inget du inte behöver? Tror jag kommer sluta bry mig om pengar i dödsbon. Fastrarna bråkar nu i tingsrätten om min farfars mors syster som avled. Där flera syskon faktiskt var barnlösa i den kullen. Men den här släktningen hade flyttat dit där hennes bror bodde med familj. Inga andra syskon fanns från hennes generation i närheten alltså. Sen dog broderns ende son tidigt och efterlämnade tre syskon. De tog hand om sin faster på ålderns höst och trodde att de var enda arvingar. Och vem kan misstro dem? De fick iaf rätt mycket pengar att dela på när hon dog. Och två år senare kom det fram att hon hade inalles nio syskon, inte bara ett.. Så nu måste ju de betala tillbaka. Till min generation skulle det då bli 4000 kronor. Mina fastrar skulle alltså få 12 000 var. Jag skiter väl i de pengarna. Jag hade bra mycket hellre haft den där gamla tanten i minne och fått känna henne. Hennes syster som var min anmoder var enligt sägnen en äkta häxa som verkligen visste en massa övernaturliga saker. Tänk att få träffa hennes syster. Iofs var de inte så trevliga heller.. vilket man inte betvivlar..för de är inte så roliga någon av de där inlandsinavlade lapplänningarna.. Men att stämma syskonen för 12 000 kronor. När man är RIK själv. Det tycker jag är fult. (mina båda fastrar är mycket täta)
    För min del(inte så tät)

Allt som handlar om pengar via arv.
    Släppt det som en het potatis...inte mina pengar,inte mitt problem.Lätt.Alla gånger.
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-26 01:13:31 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-26 01:11:28 följande: Inte allvarlig väl? Jag har för mycket konsumentvägledare i mig! Man ska inte impulsshoppa!
    Jopp,impulsshoppat!
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-10-26 12:04:51 följande:
    Ha det sa trevligt Du kan ju alltid amputera deras fingrar sa slipper du problemet

Problem solved!
  • Tant Greta
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-26 12:15:11 följande:
    Hej! Ska jagåka med Snyggo till Malaga om ett par veckor? Han ska dit med jobbet och vill attjag åkermed. HEller blir det rena öknen för min del om han ska göra en massa jobbgrejer med sina kollegor som jag inte ska vara med på?
    Klart att du ska med!Du kan hitta på saker på egen hand.
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-10-26 12:11:50 följande:
    Fast proppens föräldrar gosar med vara barn.De har ju passat gasse massa ganger och da har de fria hânder har vi sagt. Han far inte klättra pa möbler men annars far de ge honom vad som helst att âta och göra vad de vill.
    Det är en sund inställning.Tycker att det är så skönt att när jag barnpassar får fria händer pga  att mamman litar på mitt omdöme.Aldrig något snack om Vad åt han?Har han sovit? 
Svar på tråden dårt asöires setuG