jamex skrev 2008-12-19 16:29:56 följande:
mm, vet inte om det är babyblues bara.. har bekymmer sen innan med depressioner o sånt. Kvinnan jag pratade med sa att det är VÄLDIGT vanligt att det kommer tillbaka efter en förlossning, speciellt eftersom tösen kom hela två veckor tidigare (jag var inte redo riktigt på det) och att hon varit lite krasslig på bb (gulsot, legat 2½ dygn i sollampa, fostervatten i halsen) sen funkar inte amningen för hon tar inte bröstet o med amningsnappen fick hon ont i magen o skrek tre nätter i rad. Puh. Sååå... Vi tar det säkra före det osäkra. Varit riktigt tufft ett par dagar, hoppas det reder upp sig lite nu.
Nämen, Jamex, din stackare. Det där är verkligen inte någon rolig situation, men det är bra att du är medveten om att det bara är hormonjävlarna som bråkar, att felet inte ligger hos dig, om du förstår hur jag menar.
Det enda goda råd jag kan ge dig är att du mår bra av att röra på dig så mycket som möjligt. Jag vet av egen erfarenhet att det kan kännas som en bedrift att flytta sig från soffan till sängen, men jag vet också av egen erfarenhet att rörelse och frisk luft hjälper, om så bara en sväng runt kvarteret per dag.