dårt asöires setuG
Tant Greta skrev 2008-11-10 21:11:05 följande:
Tant Greta skrev 2008-11-10 21:11:05 följande:
Jag tror att TS kan ha menat att det är något mer än bara fjolligt, som vi tolkar fjolligt med killen... kanske någon sorts störning?
Men det är så ofantligt trist när någon ser på ett barn som är en så nära med sådana utifrån-glasögon. Vill bara gråta över utlämnandet i det hela.
Ja.. det kanske är så?! Obehagligt!
Tant Greta skrev 2008-11-10 21:33:14 följande:
Man förstår ibland tydligare än annars behovet av jämställdhetsivrandet. Fast man börjar bli trött på att förklara om och om igen för människor som: "jag är ingen feminist och alla ska minsann få göra med fpdagarna som de själva vill, för vi väljer alla så fritt så fritt och VI råkar bara ha valt att hon är hemma, men det var för att det passade OSS bäst, det har INGET med jämställdhet att göra!"
Men man kanske bara måste fortsätta. Eller ibland iaf.
uu, mitt huvud! min näsa. Min hals! Vill inte vara såhär sjuk!!! Går och sover nu!
...eller, istället för att fika kan ni få en darrbent bäbis och lite halsmandlar från mig. Men gosh. Barnet kan inte gå!!! Vad läskigt! Tror ni något annat kan vara fel? Han darrar fram som att han har ben som "sover" ni vet. Uh!
suri, han är lite bättre, har varit något gladare idag, trots att han inte somnade förrän just precis nu.. Men han är så ostadig i kroppen. Läskigt tycker jag nog! Hur är det själv? Vant dig med trean ännu?
Fröken Sophia, du får passa dig så han inte ger dig sparken!!