• Pynta

dårt asöires setuG

KarJac skrev 2008-10-20 18:09:00 följande:
    Hej.Bör man säga sanningen om en kompis bröllopsklänning om den blivande bruden frågar om ens åsikt?
    hehe... Ja, men kanske presentera ens åsikt lite nätt och vackert.
    Jag menar. Det är onödig att tex. tala om att hon ser ut som en blekfet gris. eller ett billigt Wt-luder. Liknande kommentarer kan lätt ha en negativ effekt på vänskapen.
  • Pynta
    KarJac skrev 2008-10-20 18:20:38 följande:
    Jag var väldigt konstruktiv och sa vad jag tyckte. Jag har bara sett den på bild men kan inte se att min kompis - som är docksöt - kan passa i en sådan "hipp" klänning. Hon skulle passa i en klassisk, nätt klänning. Och det sa jag. Men, men, det är hennes bröllop.
    Bra svarat.
  • Pynta

Ja * suckar* Egentligen skulle man ju sova nu.

• Pynta

Nåväl. Hoppas att alla sover gott i frid och sämja, och vaknar upp, pigga som lärkor och möter morgonen med stort leende.

Nu ska jag gå ut på balkongen och röka. Hugaligen. Ser på termometern att det bara är 12 grader ute....hm....slogs just av en gammal bekant tanke. Varför i helvete röker jag?..
    Aha! och där kom nästa gamla bekanta tanke. Jag borde sluta.
    Och se där! där kom ytterligare en gammal bekant tanke. Jag ska.
    * gäspar och sneglar ned i ciggpaketet* Det lär inte bli i morgon iaf.

• Pynta

Hej Greta!
    Är du vaken du? Trodde att det bara var jag som var uppe och höll ett vakande öga i tråden

• Pynta
    MissKaos skrev 2008-10-21 11:00:29 följande:
    Vet inte. Vill att en läkare ska kolla på det. Jag tycker det låter olika, dvs torrhosta (typ som en rökare) Dessutom hostar han bara när han är vaken vilket ju får mig att undra över om det kan vara en "ovana" inblandat.. 
    Nu kommer du nog tro att jag är knäpp. Men kan det vara så att han hostar pga. hunger?. Jag får retningar i halsen och hostar vid hunger (behöver inte vara vrålhungrig) och jag har även hört andra som har det likadant. Jag kan ibland vakna på nätterna av att jag hostar av hunger. Ibland lyckas jag somna om, men inte sällan måste jag gå upp och äta något litet för att stilla hungern och bli av med den förbenade hostan.
  • Pynta
    MissKaos skrev 2008-10-21 11:17:52 följande:
    Nää.. det tror jag inte! HAn hostar även efter en stor middag.. Men tanken är intressant.
    Nahä. ok. Då röstar jag för att han tar sig iväg till en läkare.
  • Pynta

Tant Greta skrev 2008-10-21 12:44:36 följande:

God morgon!
    Sömtuta!
Svar på tråden dårt asöires setuG