Inlägg från: vickis75 |Visa alla inlägg
  • vickis75

dårt asöires setuG

Hej hej!

*ger sia en isglass*

Bara den ovetande blir arg, den vise förstår.
  • vickis75
    Pelargonen skrev 2008-11-03 20:57:32 följande:
    Siamusen: Föredrar du Siaglass?Hahahahaaaaaa!!!!! *skrattar hysteriskt åt mitt eget skämt*

Jag som försökte väga upp PPs "musen" med lite "sia".
  • vickis75
    siamusen skrev 2008-11-12 19:37:31 följande:
    Det var ju franska. Hon gillar INTE sarkozy, DET var rätt uppenbart, men inte fan visste jag att sa sma kunde sa fula ord
    Jo, hörs tydligt att hon talar franska. Behöver jag tillägga att Ebba börjat på dagis? Undrans vad personalen säger till barnen på dagarna egentligen.

Hennes mamma och pappa har nog inte lyckats lära sig några värre ord än typ merde än...
  • vickis75
    siamusen skrev 2008-11-12 19:42:56 följande:
    Syrran hade lärt sina barn att säga merde inför deras resa i somras
    Åh, då kunde de det viktigaste.

Wille är så jäkla präktig att han aldrig skulle säga det om han visste att det var en svordom. Vette katten vem ungen brås på... Fundersam Min frireligiösa farmor kanske?
  • vickis75
    siamusen skrev 2008-11-12 19:53:06 följande:
    Sup ned honom sa ska du se att det blir lite fart pa ungen
    Får testa det - får nog lura ner spriten så han inte känner smaken med - han anser att sprit inte är nyttigt nämligen.
    siamusen skrev 2008-11-12 19:54:07 följande:
    Varför star gasse pa huvudet sa fort han blir frustrerad?
    Bra fråga, får fundera lite på den. Mårran hoppar jämfota och morrar när hon blir frustrerad.
  • vickis75
    Fröken Sophia skrev 2008-11-13 08:34:42 följande:
    Ja helt galet ont. Jag har nog inte vaknat av kramp på det där sättet sedan i högstadiet. Men det är väl bara att härda ut. 1 månad kvar nu.
    Ett tips - galet men funkade på mig, trots att jag inte trodde på det:

Ta ett bestick i rostfritt (förslagsvis en kniv, mindre knöggligt än en gaffel) och lägg under bäddmadrassen.

Vette fan varför, men jag fick inte kramp mer efter att jag klämt dit den där kniven. Innan vaknade jag varje jäkla natt med kramp.
  • vickis75
    o GUTEGIRL o skrev 2008-11-13 10:22:04 följande:
    Ja, det funkar med en vitlöksklyfta också, och salt i hörnen!
    I hörnen av bäddmadrassen?
  • vickis75
    Fröken Sophia skrev 2008-11-13 10:48:39 följande:
    *skakar misstroget på huvudet*Nu börjar jag misstänka att ni driver med mig...
    Fast jag driver inte med dig alls - rostfri pryttel under bäddmadrassen har fungerat för mig (som var misstänksam mot idén), för min mormor (samma där) och för min mormors man (som hävdade att rostfri pryttel under bäddmadrassen var ett jävla larv).

Jag vaknade flera gånger varje natt p.g.a. kramp innan, efter fick jag inte ens en liten känning under resten av graviditeten med Wille och med Hannah låg besticket kvar sedan jag väntade Wille.
  • vickis75
    Perry the Platypus skrev 2008-11-13 12:43:18 följande:
    Tack, det tröstar. Ja, de är ena rediga tomtar, de där språkvårdarna. Deras manifest går ut på att man ska inleda alla kundmail med "Hej X!" och avsluta med "Med vänliga hälsningar X". Jag ba' "MEN HALLÅ?? - det är ju texten mellan dessa två rader som är viktiga!! Det viktiga är ju fan inte att man låter äckeldrillat artig utan att man skriver korrekt info!!*blir på ännu sämre humör*
    Tyvärr har tomtarna rätt enligt Svenska språknämnden, men samtidigt håller jag med om att maila känns allmänt vedertaget på något sätt. Jag anser att felstavningar och äckliga särskrivningar är betydligt värre språkfel och i så fall tyder på att företaget är oseriöst snarare än ett litet "maila" här och där.

Klart texten mellan hälsning och avslutning är viktigare - ser den ut som fan hjälper det inte med artighetsfraser i början och slutet.
  • vickis75
    Perry the Platypus skrev 2008-11-13 13:06:14 följande:
    Jag är ju själv den gamla svenskläraret, men språkfascisteri ger mig krypningar.
    Jo jag håller med dig - finns viktigare saker att jobba med än småpet så länge det blir bra i det stora hela. För mig är maila småpet men särskrivningar som ger meningar helt fel betydelse större pet.

Som blivande vårdadministartör blir jag ipepprad hela tiden att det är VI som måste stava rätt o.s.v. och vi har mycket mallar där vi liksom inte kan välja, men samtidigt ska det vara språk på en nivå som alla kan förstå - och vi ska inte gå runt och vara några jäkla språkpoliser heller (hoppas jag i alla fall ).
  • vickis75
    siamusen skrev 2008-11-13 13:55:39 följande:
    Jo, det tror jag den gör. Han har ju ätit samma hela tiden och han verkar inte ha ont.Lag och lekte i sitt gym och började helt plötsligt gallskrika och nu vill han inte sluta.jag funderar pa om det kan vara vaccinationen han fick eller om han är hungrig hela tiden, typ har en växtperiod eller liknande.
    Vaccinerad idag?
  • vickis75
    siamusen skrev 2008-11-13 13:59:14 följande:
    Mandags.
    Kan ju komma ett par dagar efter med, så inte helt omöjligt.
Svar på tråden dårt asöires setuG