Inlägg från: Fröken Sophia |Visa alla inlägg
  • Fröken Sophia

dårt asöires setuG

Perry the Platypus skrev 2008-11-25 11:54:27 följande:
    Vi SKA ha knytis, det är bara det att det är lite svårt att be dem från Malmö att ta med sig något annat än köpt sill liksom... Svärfar har paxat inlagd sill vilket lämnar ALLT svårt till mig.
    Fast köttbullar och prinskorvar finns ju färdigt att värma. Samma sak med rödkål.

Och sen är det inte så svårt att griljera en (färdig)kokt skinka.

Janssons frestelse är ganska lätt att göra.

Därefter är det ju bara lite sill, ägg, kanske lax om man vill ha det och gott bröd och ost.

Ett enkelt julbord!!
  • Fröken Sophia

Och herrejävlar vad sugen jag blev på julbord nu då. Kanske ska tvinga iväg Surfer på julbord och julmarknad i helgen. Bara för att jag är gravid liksom

• Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-11-25 11:59:23 följande:
    Jaha, värst vad du ska vara positiv nu när jag tänkte deppa ihop!!!!
    Japp det är jag - optimistfascisten
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-11-25 12:37:51 följande:
    morgon!
    Allvar? Sover ni tills nu?
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-11-25 12:45:51 följande:
    Stackars Eddie Ska jag klia at honom?Fôr precis 4 ar sedan blev jag igangsatt med rufs förresten. Var nog nere och fixade telefon sa hâr dags.
    3 kids på 4 år.

Två ord - IM PONERAD.
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-11-25 12:52:34 följande:
    Nej, proppens föräldrar är ju sjuka.Och sophia- vi sover inte tills nu, nej Eller jo: Clovis ibland men han sover ju hela tiden mer eller mindre sa han räknas vâl inte?Gasse somnade 2 igar och gick upp klockan 7. Han¨var poppis da kan jag säga.
    Shit asså. Hela fem timmar.
  • Fröken Sophia
    Ickan skrev 2008-11-26 08:08:52 följande:
    Två månader låter jobbigt, 13 dagar hade jag fast själva blodbadet höll bara på i fyra-fem dagar sen var det bara smått.
    Så hade jag typ efter att vi avbröt förra året, blödde mycket i 4-5 dagar och sedan avtog det till ingenting efter typ 3 v. Helt ok. Men som sagt, man kan ju ha avslag lääänge, bäst att vara beredd på det. Även om det känns lite surrealistiskt att man ska blöda därifrån igen.

Det är nog en av de allra bästa sakerna med att vara gravid, att man slipper mensen.
  • Fröken Sophia
    Ickan skrev 2008-11-26 08:09:49 följande:
    o räkna inte ner till BF, räkna ner till en vecka senare istället.(tomte)
    Usch ja. Bra råd, men usch ja.
  • Fröken Sophia

Haha min käre sambo åkte till Sthlm i morse, tåget skulle gå 06.15 så han resonerade med mig igår kväll att det räcker med att sätta klockan på 05.20, eller skulle han ta 05.15. Det blev 05.18, sa han, så att vi kunde hångla lite.

Nåväl, klockan ringer, han går upp gör sig i ordning, kommer upp till mig och säger hejdå, går ner och ut till bilen. En minut senare hör jag nyckeln i dörren igen och han kommer upp i sovrummet. Då hade han tänkt helt fel och satt klockan på 04.15, så den var faktiskt bara 5 i 5 när han kom och la sig igen

Svar på tråden dårt asöires setuG