dårt asöires setuG
Nu köpte jag plus igen i alla fall...
Nu köpte jag plus igen i alla fall...
Jag mår illa och försöker bara klara dagen jag.
JAg fattar inte hur jag ska greja vår redovisning i skolan imorgon som jag ska vara med i.
Ja, så klart att man får.
MItt ex har en farsa på 71 som bor i brasilien, han fixade en lillebror åt exet när han var 68. Mamman är väl typ 23.
Lika tröttsamt blir när folk som fått barn i 20-årsåldern beskrivs som oansvariga och naiva osv osv.
Jag vet att alla inte har lyxen att välja och att barn långt ifrån är någon självklarhet. Många får kämpa otroligt, vilket jag vet att du gör Cent.
Men eftersom det är så mycket saker som ska avklaras innan man blir förälder så skjuter folk upp det och börjar kanske försöka först när de är 37-38 år, och då kan det vara svårt att få till det utan IVF (även om jag vet att det ju går ändå ibland) och med allt det kämpandet det innebär, det blir svårare och svårare med åren, så undrar jag varför man skjuter på det så länge att det sedan kanske inte går att åtgärda. Om man inte kan få barn själv så har jag fått för mig att det är lättare att lyckas med en IVF om man är 31 än om man är 43.
Sant.
Ta t ex föräldrapenningen. Jag var hemma med mitt första barn i ett år när hon var nyfödd, och hade garantinivå rakt igen. 60 kr/dag före skatt. Grejen är ju den att jag under en livstid kommer att jobba lika många år som de som får barn när de är trettio.
Weeiii om en timme är det krabbfiskarna!!
HEJ!!!! VAD GÖR DU???