Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

dårt asöires setuG

Millimina skrev 2008-10-18 16:30:14 följande:
    Hej, vad gör ni?
    Åh, är matt och har ont o fötterna..
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • MissKaos
    Pelargonen skrev 2008-10-18 16:33:02 följande:
    BM tyckte det men vi har tagit till oss den forskning som visar att barnen i magen kanske inte mår helt bra av alla UL. Så vi har valt att "suga på karamellen" och vänta tills rutin-UL i december.
    Oj... fast den frsningen är ju än så länge inte det minsta evidensbaserad,¨åtminstonde inte vad gäller risker för påverkan. Man tror att hjärnan EV skulle kunna påverkas det man VET är att någon promille skulle kunna bli vänsterhänta av många UL.. MEn man ska följa sin övertygelse såklart..
  • MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-18 16:33:28 följande:
    *matar med kolhydrater och masserar MKs fossingar**Kommer på att jag har fotfobi, så jag tar fram ett fotbad istället*
    *njuter*
    Pelargonen skrev 2008-10-18 16:33:24 följande:
    Mår illa och surar över att jag borde städa men inte vill. Vad gör du?
    *ger en spypåse*
  • MissKaos
    Pelargonen skrev 2008-10-18 16:40:02 följande:
    Jaså?Den forskning jag har hört om är gjord av bl.a en BM på Danderyd samt BM:or i Danmark (min kusin är BM där. Fler och fler barn föds med en arm (eller båda) vid huvudet och undersökningar visar att det är vanligare hos barn som under graviditeten blivit utsatta för många UL. Man funderar därmed kring om det kan vara så att barnet faktiskt hör ljudet och därmed försöker skydda sina öron med händerna. Mammor som föder barnen med handen vid huvudet spricker ofta mycket och okontrollerat. Det där skrämde mig (eftersom min kusin bekräftade att forksning kring detta pågår) så då törs jag inte riktigt göra fler än behövligt.
    Där ser man! Nyare forsnkning än den jag har sett publicerad då.. Intressant, eller läskigt? Jag asom har gjort många UL... Fast snabba ifs..
  • MissKaos
    Tant Greta skrev 2008-10-18 16:46:46 följande:
    När jag kan gå som folk igen 9 dagar kvar innan gipset tas bort!Gissa om jag längtar!Men blir trött på alla som säger att jag ändå inte lär kunna gå utan kryckor i flera veckor efter... Har ju en bild i huvudet där jag springer&gör glädjeskutt när jag lämnar ortopeden... 
    SKÖNT! Gips är jobbigt -spec i duchen.

Ska bliintressant att se vad man hör om den här forskningen. Verkar ju knepigt att tidiga UL skulle påverka -då har ju fostret ingen hörsel..
  • MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-18 17:21:08 följande:
    Däremot så såg jag någon rapport som hade ett mycket svagt samband till fler kejsarsnitt om många ul gjorts senare i grav. Det gav dock inte ett signifikant samband i den rapporten.
    Nä, man kan ju isf fundera över varför UL gjordes. För att kontrollera tillväxt el läge eller.. Ja, andra saker som medför ökad risk för snitt?
  • MissKaos

Skitsamma! MinaUL är gjorda, grabben skyddade inte öronen utan räckte ut tungan till oss och stoppade handen i munnen..

• MissKaos

När ska dom vända och lägga sig med huvudet ner?

• MissKaos
    Pelargonen skrev 2008-10-18 17:35:02 följande:
    Ja, jag har ingen aning. Är inte insatt alls på det sättet men efter att ha fått höra min kompis berättelse så blev jag skraj. Att spricka mycket är min stora skräck.
    Min med. Särskilt bakåt. Total anus kaput är mitt värsta scenario...
  • MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-18 17:39:28 följande:
    Studier av den här sorten _brukar_ ha korrigerat för den typen av "fel". Däremot så kan det ju ha upptäckts saker genom UL som gjorde att beslut togs sent om kejsarsnitt...Men jag förstod det inte ens så starkt. Tyvärr så sitter jag inte längre bakom universitetets server och det gör att jag bara kan läsa sammanfattningarna.
    Brukar ja.. men det är ju inte alltid det stämmer och man har kunnat se alla evt bidragande faktorer.. (jag är alltid skeptisk till jag har läst studien och hur man har gjort den)
Svar på tråden dårt asöires setuG