Inlägg från: Fröken Sophia |Visa alla inlägg
  • Fröken Sophia

dårt asöires setuG

o GUTEGIRL o skrev 2008-12-08 20:29:26 följande:
    Nej nej nej, det är inte sådana. Det är ett gammal gotländskt gottegott i stora rutor, alldeles rosa och smakar lite mazarin liksom. Det är det godaste som finns.

Ahhh, har läst receptet nu, låter också sjuuuuuuukt gott

Kan någon förresten säga till mig att sluta äta non-stop. Jag mår ju fan illa.

• Fröken Sophia
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-08 20:32:32 följande:
    Det är gott och det är lätt att göra. Man skär dem i kanske 6 ggr 6 cm stora rutor, sedan plastar man in varje ruta i lite plastfolie. Sluta ät nonstop.
    Låter inte alltför komplicerat faktiskt. Ska fundera på det.

Men jag är som sagt extremt ogravid i det hänseendet. Orkar inte boa och fixa
  • Fröken Sophia
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-08 20:36:25 följande:
    Man kan ju göra det för att tröstäta när ingen ser...
    Ahhh, så om jag både gör dem och äter dem när ingen ser, då är det som om de aldrig har existerat?!
  • Fröken Sophia

Haha, jag förresten en kompis IRL som faktiskt platsar i förstagångsmammor i Löddeköpinge. Vilket sammanträffande.

Finns det en sån tråd på wiktigt??

• Fröken Sophia
    DCLXVI skrev 2008-12-08 20:38:31 följande:
    Hmmm, jag har precis börjat (om) med viktklubb. se så jag får inte äta brända mandlar vilken färg det än är på dem...
    Alltså om du tar ett gäng sötmandlar och slänger ner dem i en stekpanna och bränner på rejält då får du nog äta "brända mandlar". Men jag tror inte att det är så gott...
  • Fröken Sophia
    Garageänkan skrev 2008-12-08 20:38:44 följande:
    Gute: inget speciellt är en gravid surfi**a bara
    Vi förstår precis vännen.
  • Fröken Sophia
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-08 20:39:56 följande:
    Ja, nånstans, men hon måste hata mig också.
    Äsch, jag tror inte att hon huserar på FL, men hon bor i närheten av Löddeköpinge och fick sitt första barn i år.

Och hur kan man hata dig?
  • Fröken Sophia
    DCLXVI skrev 2008-12-08 20:41:45 följande:
    Solfia- (varför kan jag inte citera???) ja, men om man slänger ner lite socker med blir det kanske godare? Allt blir godare med socker, så är det bara! *vet*
    Mmmm...men då får du def inte äta av dem
  • Fröken Sophia
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-08 20:41:33 följande:
    Man kan skålla och skala sötmandeln och rosta den i stekpannan med lite salt på, det är jättegott!
    Sant, det låter bra.
    DCLXVI skrev 2008-12-08 20:42:54 följande:
    Ja så som du skriver Gute brukar jag göra med cashewnötter. Utsökt ihop med skivad avocado och tomattärningar. *dreglar*
    Låter ännu bättre. *sneglar ut mot köket*
Svar på tråden dårt asöires setuG