Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

dårt asöires setuG

Åh, grattis till dig med.
    JAg vill vara frisk och planera lite julmat jag med
    Typ köpa en skinka och koka och glasera och laga lite karameller.

Ickan skrev 2008-12-15 13:57:49 följande:
    Fick precis 200 kr i presentkort på Maxi till en julskinka.
  • MissKaos

*har tomtar på loftet hela tiden*

Det får räcka.

Knäck(t)
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-15 14:04:46 följande:

Det har du rätt i! Skärp er!*tomtar*
  • MissKaos

Det är samma "skit".
    Bra medicin om det används rätt, men varning för magont.
    Why?
    Tant Greta skrev 2008-12-15 14:14:17 följande:

Miss K:vad anser du om Voltaren?Eller Diklofenak sandoz?Bra eller anus?
  • MissKaos

Aha.
    Då kan det ju vara ett bra alternativ.
    Citodon är mkt "värre" med både lull och missbruks potential.
    Voltaren är ok att äta mot smärta, och tar ju även på inflamation. Kombinera gärna med Panodil för bättre effekt.
    Skydda gärna magen med Losec el dyl om du ska äta det mer än ett par dagar.
    Hur knas är foten? Svullen? För isf skulle jag nog ha smörjt med Voltaren gel oxå och behandlat med kyla.
    Tant Greta skrev 2008-12-15 14:19:15 följande:

Var hos husläkaren idag,foten är knas och jag ville  ha ickelulliga värktabletter som jag kan jobba på.Citadon ansåg han var lulliga tabletter. 
  • MissKaos

Men.. du har väll inte problem med levern?
    Tant Greta skrev 2008-12-15 14:27:25 följande:

Fick den utskrivet idag,Diklofenak alltså,men någonstans i minnet har jag för mig att  Voltaren och dyl inte är  skonsamt mot levern?Jaja,ska googla.
  • MissKaos

Tradolan är mkt värre ja. Det enda bra med dom är att man tappar aptiten och blir smal!
    Citodon -ta inte det om du inte måste. Citodon är en kodein som bryts ner till moffeliknande grejjer. No god!
    Voltaren kombo med Losec är snällare..
    Sen kasnke man ska vara lite gullig mot levern och inte grogga på dom..
    Tant Greta skrev 2008-12-15 14:34:47 följande:

Du är en ängel Losec ska jag köpa!Lånade sambons Citadon häromdan,blev inte alls lullig faktiskt,inte om man jämför med Tradolan. Svullnaden är inte så farlig längre,har bara så djävulskt ont inne i foten sas.Varit på röntgen idag,ska bli spännande att se om skruven sitter rätt.
  • MissKaos

GHB med.
    Och Tjack. Fast Tjack är roligare.

o GUTEGIRL o skrev 2008-12-15 14:35:50 följande:

Somadril blir man jävligt lullig av.
  • MissKaos

Jo, men.. Så kan man ju säga om alla läkemedel. Hon kanske borde fundera LITE vidare om tex alternativen innan hon yttrar sig. Mitt perspektiv är ju ofta hur "farligt" läkemdlet är -det måste man ju väga in mot hur bra det är.
    Morfin är ju värre i hur lätt man blir beroende -men gämfört med cancersmärtor? Däremot om man jmft MOfferiskerna + biv med mensvärk.. JA, du föstår vart jag vill komma?
    Jag har oxå hört den där diskussionen.
    KAn ju avslöjja att bland det FARLIGASTE som vi har är paracetamol. Det finns undersökningar där nastan alla som lyckas intoxikera sig och dö har en kombo med vanliga hederliga panodil inbalndade.. Dom är riktigt farliga för levern i höga doser.
    Tant Greta skrev 2008-12-15 14:38:58 följande:

Nä,men det var en kollega som hade varit på en föreläsning om just Voltaren,som var såå skadligt och enligt  henne borde det förbjudas.Det var visserligen någa år sen. 
  • MissKaos

Tjack oxå,
    Fast det ÄR roligare. En stund iaf.
    Tant Greta skrev 2008-12-15 14:42:23 följande:

Ååå...blir man smal på Tralalatabletterna??Åh fan.Tar tillbaka alla mina frågor Nu ska det knapras...
Svar på tråden dårt asöires setuG