Inlägg från: Fröken Sophia |Visa alla inlägg
  • Fröken Sophia

dårt asöires setuG

Nuuu ska jag åka och hämta snafsvovven på dagis och sen ska jag gå en promenad med honom och sen ska jag först åka till min keramik och kolla om jag kan komma dit lite senare för jag har dubbelbokat mig med en invigning ikväll.

• Fröken Sophia
    DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll skrev 2008-12-10 14:58:53 följande:
    Därför att du är sprickfärdig!
    JUST DET!

Där har vi det.
  • Fröken Sophia

Hej alla! Gav mig på att försöka svar alla i deras gb men jag orkar inte. Tack för alla grattis!

Vi mår bra båda två, men bröstvårtorna är ömma och lite såriga så fokus ligger på att träna bra amningsgrepp just nu!!!

Förlossningen startade med vattenavgång strax efter kl 23 den 10/12 och sen kom värkarna igång ordentligt på em den 11. Kl 05.00 tittade hon ut efter 45 mins aktiv krystning!

Jag återkommer snart!

KRAAAAAM!

• Fröken Sophia
    Garageänkan skrev 2008-12-15 19:23:29 följande:
    Hejsan. Varför ska jag börja må så illa NU att inte ens middagen hålls i magen? Det enda som jag behållt nu sen i söndags är en färsk ananas. Säkert jättenyttigt för bebisen imagen
    Säkert! Mer ananas åt bebisarna.

Finns det inget annat du får behålla?

Tänk på vätskebalansen och drick mycket och försök få idag salt och socker. Typ sött thé - hjälper en massa!!!!
  • Fröken Sophia
    KarJac skrev 2008-12-15 18:18:22 följande:
    KRAM!*kokar storkok knark*Det verkar verkligen behövas i denna tråd. Vad fan är det med er liksom?
    Haha så jäkla illa är det inte Knarkis.

Nej nu ska jag mysa i soffan med Surfer och lillfisen (som fortfarande inte har fått ett namn Fundersam )
  • Fröken Sophia
    MissKaos skrev 2008-12-15 19:34:48 följande:
    Åh, gissa om man är avis på dig som har fått ut din???Mår ni bra?
    Vi mår finfint. Liiite såriga bröstvårtor bara. Finns det någon förstagångsammare som lyckats undvika det?????
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-12-15 19:44:36 följande:
    Pynta skrev 2008-12-15 19:40:50 följande: Hon har nog snott lustgas fran BB
    Haha nej den där lustgasen fick jag aldrig riktigt kläm på, för mina värkar var av attackvarianten, så jag hann liksom aldrig suga i mig tillräckligt förrän värken var över.
  • Fröken Sophia
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-15 20:12:09 följande:
    Ja, faktiskt.  Men jag vet inte hur jag bar mig åt Du kan smörja in dem med lite bröstmjölk och låta torka, gå gärna runt barbröstad och vädra
    *svårt avundsjuk*

Nåja, jag smörjer in med bröstmjölk, de får lufttorka och jag läser alla tips jag kan om rätt tag.

Det ska nog lösa sig, ska fråga på onsdag på återbesöket vad som blir fel.

Nu har snuttan vaknat här, ska ägna mig åt henne en stund.

Vi ses babes!
  • Fröken Sophia
    KarJac skrev 2008-12-15 20:14:34 följande:
    Nej. Har fortfarande ärr. Tyvärr blev det aldrig bra, trots superduuuuperdiiiint grepp (amningssköterska). För mig blev det amningsnapp med bägge under hela amningsperioden. Funkade bra det med.
    *gulp*
  • Fröken Sophia

sol här med skriver med vänster hand har ammande bebis på höger min mamma har åkt hem nu

Svar på tråden dårt asöires setuG