Inlägg från: Tant Greta |Visa alla inlägg
  • Tant Greta

dårt asöires setuG

Millimina skrev 2008-11-30 12:24:22 följande:
    Jo.. men det jag verkligen inte saknar är mörkret!! Visst blir det mörkt här också, men när jag flyttade dit i januari och började i skola så tog det framåt mars innan jag såg vägen som bussen tog till skolan. Och sen fick jag inte sova på somrarna heller. Vande mig inte med sommarljuset. Hemskt var det!!!
    Ååh,det är underbart på sommaren när det aldrig mörknar!Vi målade huset ett år,målade till 4 på natten.
    Älskar även vintermörkret där,becksvart.Tända ljus och en varm brasa..

Borde nog flytta  
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-11-30 12:32:52 följande:
    På semester ja! Det är klart att det är coolt då. Men att bo i eländet. Nope!!!
    Vi klurar faktiskt lite på att flytta Men behålla lägenheten i Sthlm.
    Alla tycker vi är galna...vem vill frivilligt bosätta sig i en liten by.
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-11-30 12:36:12 följande:
    Svar på #13066...tänk att du ska gå upp i kolmörker, värmepannan har slutat funka så det är tio grader inomhus, det finns inget vatten så du kan duscha, du måste skotta ut bilen för att kunna åka iväg.. Sen kommer du hem till ett utkylt hus och måste börja laga och fixa. Fortfarande mörkt. Alla runt omkring dig är halverst deprimerade för att det är mörkt... iaf lugubra till temperamentet. Inget går fort, för det är iaf ingen idé att skynda sig då man bara ska härifrån och till döden... Nä. Mer söderut!  Sen. Visst. Semester! Najs!!!! Och särskilt i världens vackraste älvgång där du tillbringar den! Flytta inte!!! *vet*
    Haha,men jag gillar mentaliteten i norr.Och lugnet.
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-11-30 12:39:19 följande:
    "Kan inte citera Milli!" 

Vi lär väl bli rikt belönade om vi flyttar dit,Årets Lapplänning eller nåt liknande kanske en notis i lokaltidningen tom.
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-11-30 12:47:41 följande:
    Allra minst!! Ni lär få etableringsbidrag om ett par tjugo tusen! Tycker ni kan ringa dit och fråga "varför ska vi flytta till er kommun?" och påstå att ni även kikar på andra kommuner runt omkring.. Kan säkert få dem att starta budgivning om er!

Ska genast höra mig för.
    Men ärligt,sist bilade vi till stugan,på hemvägen körde vi annan väg än vad vi brukar.Tappade nästan andan av den vackra naturen,minns inte vad staden/sträckan hette...silvernånting...Thaitempel i närheten?Halvvägs från L-sele.

Kan man läsa Calles krönika på nätet?
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-11-30 13:14:13 följande:
    vart har G-Moll tagit vâgen?
    Märkte det också nyss
  • Tant Greta

Haha,visste ni att det fanns ett diskussionsforum på libero.se?

Bråkas görs det där.

• Tant Greta
    siamusen skrev 2008-11-30 13:27:18 följande:
    Tant Greta skrev 2008-11-30 13:21:21 följande: om?
    Allt typ
  • Tant Greta
    siamusen skrev 2008-11-30 13:14:13 följande:
    vart har G-Moll tagit vâgen?
    Hittat henne
Svar på tråden dårt asöires setuG