• E81

Ullunderställ på dagis, behövs det??

På sonens dagis kör de ullunderställ redan nu och ca ett halvår framåt. Ordentlig ull ska ju reglera temperaturen och värma när det är kallt och bli svalare när det är varmt. Vi har köpt Janus underställ av merinoull, det fungerar bra. Är skönt och kliar inte. Däremot verkar vi ha fått ett riktigt måndagsexemplar på tröjan, för den går sönder mer och mer. Jag fattar inte vad som har hänt, helt plötsligt är den full med hål och nötningar. Men merinoull skulle jag rekommendera i alla fall.
    Sedan hittade jag billigare ullstrumpor på Vincent (2 par för 100 kr) istället för 70 kr/paret som vi köpte förra hösten.
    Sonen går Ur och Skur och är ute mycket.

*Anton* 19/6-06
  • E81

Anton har sitt på sig med en t-shirt över och när de går ut fyller personalen på med ytterkläder

*Anton* 19/6-06
  • E81
    SoFo89 skrev 2008-10-05 22:32:45 följande:
    Ja exakt, då kanske man ska sluta köpa andra kläder och enbart köra på underställ i vinter
    Kan säga att jag förra vintersäsongen satt med en halv garderob full med en massa snygga kläder jag hade köpt till sonen att ha på dagis som aldrig användes eftersom han hade ullunderstället på sig jämt. 
    Svärdlilja skrev 2008-10-05 21:11:53 följande:
    SoFo89, precis det undrar ja med!!Om de alltid går omkring med de på dagis, behöver man inte ungefär 100 set då, eller tvättar man varje kväll??
    Nej, jag tvättar ställen 1-2 ggr i veckan, sonen har två. Jag vet inte hur det är för er andra, men Antons kläder blir inte direkt smutsiga annat än om han spiller på dem, och med en tunn tröja/t-shirt över så slipper man ju det.
    *Anton* 19/6-06
Svar på tråden Ullunderställ på dagis, behövs det??