-
Är det inte väldigt surt att dricka? Det är det jag befarar mest, hur sjutton jag ska få det i mig...Yummie skrev 2008-10-05 22:15:31 följande:Tranbärsjuice är jättebra och då den osötade! Tranbärskapslar är också bra att äta. Finns på häloskostbutiken Life. Har själv haft massa problem och dessa två produkter har hjälpt mig enormt. Sen är det jätteviktigt att kissa och tvätta sig efter sex samt ta en tranbärskapsel innan sängsdax eller efter sex.
-
mimmi 1 skrev 2008-10-05 22:25:18 följande:
ja,den är sur, men inte så jätte ändå, jag tycker den är god..mycket värre är det att få i sej äppelcidervinäger...Jag blandar tranbärsdrickan ganska stark, och tar kallt vatten, och jag tycker den är läskande.Hm... Antar att jag får testa mig fram hur surt jag klarar av och sen köra på det
-
Imorgon hittar ni mig i ICA bland juiceförpackningarna
-
Sambon köpte tranbärsjuice idag. Tyvärr hade de bara med 5% socker i, men han köpte 2 paket. Fy ända in i koarslet vad vidrigt!! Det smakar ju som att tugga råa lingon
Begriper inte hur jag ska få detta i mig varje dag
-
mimmi 1 skrev 2008-10-06 22:24:35 följande:
Tycker du? vad har han köpt för sort? men smaken är ju olika... hoppas att du vänjer dej då. för det är verkligen verksamt!Ta bara och klunka i dej, och sedan sköljer du munnen med vatten eller nåtHan hittade bara Finnerödja, (eller nåt sånt), och huvvalien vad besk
Men jag SKA ha den i mig. Måste testa allt för att slippa detta fler gånger känner jag
-
mimmi 1 skrev 2008-10-07 18:21:01 följande:
finnerödja.. är den drickfärdig?köp koncentrerad nästa gång.. då kan du ta mindre mångd, men mer koncentrerad, och så dricker du vatten sen...Ska kolla efter den. Detta var den enda de hade inne just nu. "Ingen jätteförfrågan" berättade en av de som packar upp i butiken. Jag förstår varför
-
Oj... Sex tänker jag INTE avstå från (skulle bli galen o gnida mig mot stolpar
) och går alltid på muggen efter, men alkohol dricker jag ingen öht pga träningen så där är det ju lugnt.
Låter mycket att tvätta sig 2 ggr om dagen? Använder aldrig tvål i region syd då man tjatat in sen jag var liten att det kan vara farligt för slemhinnor och så.
Min penicillinkur är över sen i måndags, och jag testar nu att dricka tranbärsgojjan. Smakar INTE lördagsgodis, om vi säger så... Men, inga känningar så här långt, (brukar dyka upp efter ett par dagar). Är témissbrukare, så det är ju inga problem, och dricker mycket gör jag ju iom att jag tränar hårt
Ställer mig frågande till det där med string dock. Har aldrig fått det när jag haft string, utan det kommer som ett brev på posten när jag klär mig i det jag gillar - mina Y-front (för tjejer såklart) och baggypants
Inga kläder som är kalla (snarare varmare än vanliga jeans) så fryser gör jag ju inte.
Under alla åren som hoppryttare/tillridare med tajta kläder och helst string (tonårsfixering att inget annat duger?) varje dag hade jag aldrig några problem. Inte heller av att sitta i kalla sadlar dag ut och dag in.
Blir inte klok på detta. Mina föräldrar gav mig tipset - återigen - att prata med läkare på vårdcentralen om det, men ha! Det kan man glömma. Fattar inte vad de säger (tyska alt väldigt snabb danska) och har inte lust att prata om vädret...
Någon annan som har samma problem med sin vårdcentral?...
-
mimmi 1 skrev 2008-10-08 10:43:07 följande:
det är en typisk sån där" - det- du -trodde-var-sant-men-som-är-fel" -grej, att man FÅR uvi för att man sitter kallt... UVI kommer av baktrier, och dessa bildas inte av att man är kall! däremot så känns dom vid, om man redan har dom i kroppen, om man är kall!!detsamma med förkylning, man blir inte förkyld av att frysa, men är förkylningen redan på G, så känner man den ju ommanfrusit...Tänk att vårdcentralerna verkar vara lika kassa överallt i landet Överhopade med inkompetenta typer, som tror man söker sej dit för att man inte har nåt annan att göra! blir ofta dåligt bemött, osv. vad ska vi ta oss till?? skattevägra??Problemet här (småstad) är att de inte på nåt sätt kan locka med höga löner eller fina förmåner som i storstäderna. Så vi får "bottenskrapet", och de tyskar och danskar som flyttat hit och har ett par år kvar tills pensionen. Skittråkigt! -
mimmi 1 skrev 2008-10-08 11:05:29 följande:
jag har inget emot utlänningar i vården.. de kan säkert sin sak, MEN.. dom måste ju få gå svenskundervisning innan de börjar här... man måste ju förstå vad dom säger!! tänk på alla gammlingar som dessutom hör dåligt!!Nej, det är absolut inte så att jag inte vill att de ska jobba här! Har inte ens tänkt på att det kanske är så det låter
Men! När jag går till en läkare så har jag ett problem som inte går att reda ut utan hjälp, och jag vill veta varför och göra något åt det. Vad jag inte vill när jag är där - mkt tack vare läkarskräcken - är att sitta och behöva chansa vad det är läkaren säger, prata om vädret (när det känns som om nån biter i urinröret så skiter jag i om det haglar elefanter...), eller leka teckenspråk för att förstå varann
Jag vet inte om man kan söka sig till en närliggande vårdcentral (tar de ens emot en??), och att åka in akut innan jag är döende skulle inte falla mig in
-
Finner det ganska logiskt att duscha direkt efter gymmet o ta på rena kläder då jag svettas mer än en redi' karlMaddisen80 skrev 2008-10-10 19:18:21 följande:Svar på #55hejsan alla nu har jag fått svar från hon på kk ,hon sa de att när man tränar som kvinnor så är de lättare för oss för att svettas och de blir instängd och varmt så blir de bakterier lättare, så man ska helst duscha på gymmet sen byta till rena trosor och de gör jag