Inlägg från: Pikaur |Visa alla inlägg
  • Pikaur

Urinvägsinfektion.

Maddisen80 skrev 2008-10-11 19:54:08 följande:
    Svar på #79pika,jo men det är inte många som duscha efter gymmet, jag har sett många som byter till sina nya kläder sen säger de att de ska hem och duscha. :)
    Åh, fy f*n vad äckligt Hur fräscht är det på en skala?!
  • Pikaur
    Maddisen80 skrev 2008-10-11 20:12:36 följande:
    Svar på #82pikaur, jag tycker de är superäckligt ;:( blää ,samma när man duscha på gymmena och man få göra rent efter dem för de är fullt med hår i avloppen bläää
    Fast... Jag slipper städa vare sig gymmet (om inte torka av maskinen efter sig räknas?) eller duschen då jag bara är en helt vanlig work out-kund
  • Pikaur
    Maddisen80 skrev 2008-10-11 20:22:22 följande:
    Svar på #84pikau jag torka av maskinerna med. Jag tränar också bara på gymmet i landskrona men jag vill inte kliva på hår, de är 3 duschar bruka va en hel hög med hår . Sen praktisera jag på ett gym i helsingborg men där städar jag bara spinningcyklarna,styrkemaskinerna, cardiomaskinerna och prata med kunderna och sortera träningskort stå i reception ,träna själv på praktiktiden :)Så jag ska avsluta mitt medlemskap i landskrona i december för kan inte va på 2 gym
    Hade vart kul o jobba på gym tror jag - när man har ett intresse för det, vilket jag ju iofs har numera Fast att städa duscharna hade jag inte klarat. Klöks bara jag ser sambon tömma vattenlåsen här hemma
  • Pikaur

Det är på Nautilus jag tränar, dock i betydligt mindre "stad"

Maddisen80 skrev 2008-10-11 20:29:44 följande:
    Tja igen ,de är andra gymmet jag är på ,för jag var på ett annat i helsingborg med, nu är jag på nautilus simhallsbadet har varit i en månad, förra året var jag på ett som hette turn träningcenter ,där fick jag vara instruktör, städa omklädningsrummen ,stå i receptionen och ta emot kunder och svara i telefon och kolla vilka föräldrar som hade betalat danskurser och de som inte hade betalat, gjort medlemskapskort mm så de va jätteroligt. Men på nautilus slipper jag städa duscharna de har de städerskor till :)Jag få inte vara instruktör där en för de vill att man ska ha deras utbildning ,men jag har snart klarat denna www.trainersacademy.se men den godkänner dem inte, men har klarat näringslära 1,2,3, anatomi 1,2,3,muskelfysiologi 1,2 och har 3an kvar sen ska jag beställa lärarledda kurser.Nautilus kanske jag kan få jobb som nästa år ,men de arbetsuppgifterna jag gör nu ,men om jag kanske få på de gymmet i landskrona vänta på svar då ta jag de istället för han tycker trainersacademy är bättre än nautilus internutbildning
  • Pikaur
    Yummie skrev 2008-10-11 23:38:34 följande:
    Inte blanda hål vid sex. Dvs gå ej från analt till vaginalt. Gäller likaså fingrar.
    Hm... Jag är av skaran som säger att i skitan ska saker ut - inte in Så den punkten är ju lugn
  • Pikaur
    brummagumman skrev 2008-10-13 08:45:18 följande:
    Jag har haft stora problem med uvi sen jag var 15 men sen jag träffade nuvarande killen har jag bara fått det en enda gång (i aug förra året). Lever likadant men nån sa en gång att det kan beror på partnens bakterieflora inte fungerar med den egna. Men om man nu inte vill dumpa sin älskling så är tranbärskapslar och UVA-E från hälsokost superbra.
    Nä huvva! Verkligen inte... Det vore som att kapa av mig ena benet Tranbär for me it is, smaka som det smaka vill
  • Pikaur

Sambon köpte på Konsum här i vår lilla "by", 5% socker och av märket Finnerödja. 0,45 liter, kravmärkt och 18:- Vet dock inte om det är den folk rekommenderar direkt, men har faktiskt inte haft känning sen jag började kämpa den i mig

mimmi 1 skrev 2008-10-13 12:16:11 följande:

vill bara säga att man vänjer sej verkligen med tranbärsdrickan,(som är ännu bättre än kapslarna) från början klunkade jag i mej den och sköljde munnen med vatten sen, men nu tycker jag den är god verkligen läskande.. och ändå tar jag mycket starkare koncentration än man ska....men såg i går att den blivit ruggigt dyr.. kostar 89:- nu för en liter, den osötade, men den sötade kostade 84:- konstigt??tycker inte alls det är länge sedan den kostade 69:- ??har nån hittat den billigare och i så fall var?men som sagt, eftersom den är koncentrerad så blir literpriset ändå inte dyrare jämfört med om man köper färdigblandad.och så kan man dricka den lite starkare, om man känner att uvi är på väg = snabbare resultat
  • Pikaur

*Suck!* Räfsat hela förmiddagen så händerna är trötta... 0,75 liter skulle det stå

Pikaur skrev 2008-10-13 13:41:11 följande:
    Sambon köpte på Konsum här i vår lilla "by", 5% socker och av märket Finnerödja. 0,45 liter, kravmärkt och 18:- Vet dock inte om det är den folk rekommenderar direkt, men har faktiskt inte haft känning sen jag började kämpa den i mig mimmi 1 skrev 2008-10-13 12:16:11 följande:
  • Pikaur

mimmi 1 skrev 2008-10-13 18:52:33 följande:

Pikaur: finnerödjas är väl drickfärdig?
    Japp
  • Pikaur

mimmi 1 skrev 2008-10-13 19:58:49 följande:

Då är det ungefär samma literpris som B&P, eftersom den ger 5 liter färdig dryck, och kostar 89:- köper man 5 liter finnerödja så blir det 90:-....Lite onödigt bara att bära hem en massa vatten
    Jag är för lat för att blanda och det är sambon som bär
  • Pikaur

Men det är en sak med sexet som förbryllar mig:

När jag och sambon skyddar oss - alltså använder gummi - DÅ får jag uvi. Men låter vi bli gummit och kör helt oskyddat (blir ju så iom att jag inte poppar piller, har spiral el ngt sånt) går det bra. Varför?????

• Pikaur
    Maddisen80 skrev 2008-10-14 21:02:17 följande:
    hmm de är ju märkligt,de kanske bli för varmt med gummi eller för kallt?
    Inte den blekaste. Snoppar är ju iofs inte det varmaste jag varit med om Men tycker det är märkligt eftersom det då inte är någon som helst kontakt med olika bakterier oss emellan med tanke på slemhinnor och sånt
  • Pikaur

Mrs TL skrev 2008-10-14 21:09:06 följande:

TS: Jag är nog snart en expert på området. Har levt med detta hela mitt liv. Undersökningar har gjorts och olika metoder har provats.Jag har ätit pencilin åtta gånger per år.Förra året träffade jag en ny läkare som vidgade mitt urin-rör. INte så skönt just då, men jag lovar, jag blev av med infektionerna i ett år.Nu är det dags igen att göra detta. Och jag är glad åt det, att det efter 30 års lidande äntligen hittats en lösning.Byt läkare ofta, och be om att få urinröret vidgat om det inte hjälper på annat sätt.Kram o lycka till!
    Uhm... Det låter INTE skönt Hur gör de? Hur går det till???
Svar på tråden Urinvägsinfektion.