Inlägg från: marmelade |Visa alla inlägg
  • marmelade

    Smärtsamma förvärkar som försvinner?

    Kan förstå att man till slut känner så, att man ger upp om att bebisen ska komma ut. Varför gör de ett EEG? Kan vara skönt att få tid för igångsättning så du äntligen får ett bestämt datum, då kanske det blir lite mer verkligt igen? Jag har bf på tisdag (imorgon enligt mina egna beräkningar) men jag vet inte varför det känns så hopplöst, troligtvis för jag haft så mycket sammandragningar och det inte leder till någonting. Men man får väl försöka rycka upp sigoch tänka på att de små kommer om några dagar, och vad är några dagar jämfört med hela graviditeten? EN EVIGHEEEEEEEEET!!!!


    Nostalgity skrev 2008-10-11 21:09:01 följande:
    Hehe i onsdags då jag var hos bm sa hon att tappen är mogen. Jag förstår inte själv hur jag orkat dessa 12 dagar...kanske därför jag tröttnat och näst intill inte äns bryr mig längre om när han kommer? Men senast om en vecka har jag honom även om jag blir igångsatt =) .Du kanske bör ringa förlossningen och rådfråga dom om hur du ska göra med huvudvärken? Men förhoppningsvis så är allting bra!Jag ger min bebis imorgon på sig!... på måndag ska jag iaf te sjukhuset för o göra ett EEG, så efter det så går jag te förlossningen och förklarar hur det ligger till och får en tid för igångsättning om inte annat! Hur många tider har du gått över tiden nu?...när är/var ditt bf? =)
  • marmelade

    Hur går det för er tjejer? Jag fick en kraftig värk igår kväll innan jag gick och la mig. Sedan lågjag och läste en lång stund och fick en supersmärtsam värk som höll i sig i två minuter. Fick gå ur sängen och hålla mig mot väggen och bara stod och flåsade mig igenom den. Tänkte att nu MÅSTE det vara igång men inte då! Inte en värk till under hela natten eller idag. Det är skrattretande. Imorgon ska jag ta nytt blodtryck på mvc i vart fall. Får se hur det går.

    Nostalgity: Lycka till imorgon!

  • marmelade

    Oneiros: Hoppas det snart sätter igång på riktigt! Känner som du och börjar bli tveksam om det kommer att komma någon bebis? Bm hävdade i vart fall bestämt när jag var där idag att alla bebisar kommit ut hittills...

    Angel13:Visst är det kul med värar som bara försvinner igen? Tänte med på det med fullmånen igår och tänkte att då föds det nog många barn. Men inte här inte! Min bebis har också blivit lugnare men fick sig ett ryck idag igen i vart fall. De blir nog lugnare i slutet, de har ju så lite plats... Men ring och hör om du är orolig, hellre en gång för mycket!

    Mitt undertryck hade gått ner från 100 till 96 idag i vart fall och jag hade bara spår av äggvita i urinen så det verkar inte vara någon havandeskapsförgiftning än i vart fall. Ska dit igen på torsdag och ska nog be bm göra en hinnsvepning om jag öppnat mig något då... Vill få ut den här bebisen nu!!!!

  • marmelade

    Hejsan tjejer! Hur går det för er? Har BF idag men fortfarande inte ett enda litet tecken på att liten tänker titta ut. På torsdag ska jag till bm igen. Hoppas då hon kan göra en hinnsvepning om inget hänt till dess...

  • marmelade

    BF+1 idag... Har haft lite värkar sedan imorse. 11 min emellan nu. De är ganska korta men börjar göra alltmer ont. Väntar bara på att de ska lägga av igen som alla andra gånger men hoppas innerligt att det verkligen är på gång på riktigt idag!!!

  • marmelade

    Åh... jag som nästan började tro att du fått din lill*! surt! Nu börjar man ju bli en smula otålig!!! Ska du till bm snart? Be om hinnsvepning du med i så fall. Värt det om det kan komma igång!


    MikaelaLundborg skrev 2008-10-15 09:59:05 följande:
    hej hej BF+4 idag och ingen bebis, hade några baota-värkar igår men sen är det som bortblåst igen, ja förstår inte varför den inte vill komma ut :o)
  • marmelade

    Hehe, 15 dagar över tiden hoppas jag innerligt slippa gå! Hur fixar man det? Alla undrar ju om man inte fått än redan och hur är det inte då efter två veckor??? Känn ingen press...


    Majuuu skrev 2008-10-15 10:00:42 följande:
    Hade onda förvärkar varje natt sista 5 veckorna innan sonen föddes (på BF+15).. Hoppas ni slipper vänta alltför länge.. Lycka till!
  • marmelade

    Åh vad drygt! När de på förlossningen tror att det ska sätta igång på riktigt så vill man ju gärna tro det. Hoppas att hinnsvepningen gjorde lite nytta i smyg så du snart får åka in igen! Innan helgen tycker jag att vi borde kläcka allihopa! Det hade varit bra. Efter att ha sovit i 1,5 h så är mina förvärkar spårlöst borta igen (förvånande va??? ) Det har ju aldrig hänt förut... Vet inte om en långpromenad kan sätta fart på det hela eller om det bara resulterar i ännu fler värkar som det inte blir något av? Värt att prova i vart fall... Har sprungit mycket på toa idag i vart fall. Hoppas det är ett gott tecken.


    Angel13 skrev 2008-10-15 11:03:28 följande:
    Då har man vart en dag på förlossningen o en natt på BB men ingen bebis :( förlossningen ville inte släppa hem mig pga av regelbundna värkar dom var säker på att det skulle gå in i aktiv fas när som helst, så igår kväll fick jag åka hem med mina regelbundna värkar. BM på förlossningen försökte med hinnsvepning men utan resultat fick bara ont. Så jag får nog acceptera att våran bebis är upptagen med nåt annat, så han har inte tid att komma ännu! :)) Får nog sikta in mig på att gå över 2veckor.
  • marmelade

    ÅH VAD ROLIGT!!!!!! ETT JÄTTEGRATTIS!!!!!!!!!!!!! Vad blev det för sort? Det glömde du skriva! Det ger lite hopp att höra att någon faktiskt får ut sin bebis! Njut nu ordentligt av ditt lilla knyte! Vad skönt att allt gick bra!
    Karin och Pyret skrev 2008-10-15 13:31:31 följande:


    JAG HAR FÅTT MIN BEBIS!!!I fredags drog det igång på riktigt. Det började sippra lite vatten vid lunchtid och då tyckte de att jag skulle åka till sjukhusets mottagning för koll (inte till förlossningen). Men en timme senare hade värkarna dragit igång tätt, så då ringde jag förl. och grät och sa att jag ville komma in, det fick jag.Blev inskriven direkt. Kl 13 var vi inne, och bebisen kom ut 1.29 lördag natt.Då hade vi hunnit in på bf+13 Orkar inte skriva mer nu, har inte helt hämtat mig än Lycka till och hoppas att era kommer snart!
  • marmelade

    Ja, man får väl förlåta dem, för egentligen är det ju bara för att de bryr sig... Men starkt ändå att stå ut så länge! Måste kännas helt fantastiskt att äntligen få ha sin lill* hos sig. Har värkar ikväll, ganska glesa men de börjar kännas allt mer i vart fall och trycker på så oerhört mycket neråt... Hoppas att de snart tar i ordentligt! Annars sätter jag mitt hopp till barnmorskan imorgon. Återigen, ett jättegrattis!


    Majuuu skrev 2008-10-15 21:32:38 följande:
    Folk fattar ju tillslut att man nog hör av sig om nåt händer... Min pappa ringde varje dag runt o precis efter BF, men sen sa mamma åt honom att sluta eftersom det bara blir jobbigare. Men första veckan var värst, sen orkade jag inte bry mig om förvärkarna för jag visste att dom kom o gick. Men han kom ju ut tillslut. Håller tummarna att du slipper vänta länge till!
  • marmelade

    ÄNTLIGEN HAR HON KOMMIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    I torsdags den 16 oktober BF+2 satte värkarna igång vid 07.20 med två minuters mellanrum. Sedan blev de glesare och ondare. Kom in till förlossningen vid 09.30 och var öppen fjuttiga 1,5 cm och 1 cm av tappen kvar så bm sa att vi fick se om det avtog eller inte. När hon lämnat rummet tittade jag på sambon och sa att jag åker Jä*lar inte hem utan att ha fött! Han skruvade upp radion och jag dansade i en timme mellan värkarna. Sedan gick det med en rasande fart och 14.50 var hon ute efter 20 min krystvärkar. I lördags kom vi hem och allt känns bara helt fantastiskt. Önskar er all lycka till!

  • marmelade

    *asg! Ja det var verkligen tur det! Grattis Angel13!!!
    Karin och Pyret skrev 2008-10-21 12:43:10 följande:


    Stort grattis till marmelade & Angel13 !!!Det var väl för väl att era också kom ut till slut
Svar på tråden Smärtsamma förvärkar som försvinner?