är det ok att behandla sina bonus barn på ett taskigt sätt?
om man känner sig hotad av eller inte gillar sina bonus/styv barn är det ok att var små taskig mot dem för att visa att man inte tycker om dem?
om man känner sig hotad av eller inte gillar sina bonus/styv barn är det ok att var små taskig mot dem för att visa att man inte tycker om dem?
ABSOLUT INTE! Dom är bara barn och har inte bett om att deras mamma och pappa ska skiljas. Dom ska behandlas precis som ens egna barn!
Va ledsen man blir att det finns "vuxna" människor som mobbar barn, dessutom barn som som finns i deras närvaro
kan inte någon som tycker att det är ok utveckla sina tankar kringdet lite?
Absolut inte! Du behöver inte älska dina bonusbarn men du måste behandla dem på ett bra sätt!
Så som du skulle behandla /bemöta andra barn du träffar på i vardagen..tex tänk dig att du är lärare och behandla barnen som om de vore elever i din klass dem skulle du inte behandla taskigt eller hur?
Vad innebär det att vara taskig? Det är så otroligt beroende på vem man frågar VAD som är taskigt. Enligt min bonusson är jag taskig som håller med hans pappa om att han inte förtjänar högre månadspeng (ja, jag är med och finansierar bonusarnas månadspeng så jag har en del att säga till om...). Enligt vissa här på FL är man taskig om man inte älskar sina bonusbarn lika mycket som sina egna. Vart går din gräns för vad som är att vara taskig?
taskig för mig är när man inte behandlar med respekt..
Enligt mig en dum fråga som får ett dumt svar: Självklart va precis hur elak du vill!!! E ju inte dina barn!
jag har alltid vetat om att min "styvmamma" inte önskade att jag fanns i bilden.. Man behandlar inte barn eller ungdomar på detta viset, har inte kontakt med biologiska pappan idag. Och de som gör så är rent ut sagt idioter.