• La Lola

Saft till 5 månaders..

Pyret08 skrev 2008-10-05 19:30:32 följande:
    Han får det ibland när vi är ute och går och han blir lite gnällig.
    O han lär sig att "om jag gnäller så får jag det där söta goda"...fast det gör kanske inget.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • La Lola
    Pyret08 skrev 2008-10-06 10:03:47 följande:
    Men han har ju bara 2 tänder...
    Men suga på majskrokar går ju utmärkt med bara två tänder......
  • La Lola
    MyFine skrev 2008-10-06 11:05:24 följande:
    Visst, nog får väl TS ge saft om hon vill det, men jag tänkte snarare på att det kan lätt bli en ond cirkel om det ges när barnet blir gnälligt. Då lär han sig ju att gnäll=saft. Och då är det ju bättre att ge något "nyttigare".
    Precis så tänker jag oxå.
  • La Lola
    Krisselina skrev 2008-10-06 11:09:29 följande:
    ..Och det finns väl inget som säger att TS inte förstått det själv heller? Men å andra sidan är inte det ERT problem, utan henne isf.
    Tänkte det var snällt att påpeka att det kan leda till detta eftersom gnäll inte är så kul (o det faktum att Ts inte skrivit något om att hon redan visste detta) men...det var visst skitdumt.
  • La Lola
    Krisselina skrev 2008-10-06 11:17:22 följande:
    Visst kan det vara bra med tips och råd, men en sån sak antar jag att alla kan räkna ut själva utan att någon ska påpeka det för en. Dessutom frågade TS om en specifik sak, nämligen sockerfri saft - och då tycker jag det är onödigt av alla att ifrågasätta varför hon ens ger saft. Det hör lixom inte till saken.
    Fast å andra sidan ligger frågan i ett öppet forum där alla har chansen att säga vad de tycker.....
  • La Lola
    Pyret08 skrev 2008-10-06 13:28:00 följande:
    Det ända jag frågade var alltså om sockerfri saft.... men alla "moraltanter" (ursäkta språket) här inne ska hoppa på en direkt om att man gör fel hit och dit! Fy vad jag är trött på det!
    Mig får man gärna kalla moraltant eftersom jag tycker att moral är något bra o så är jag ju 34.

Sockerfritt är ju inte alltid bättre eftersom det ofta innehåller sötningsmedel.
Svar på tråden Saft till 5 månaders..