• Pyret08

Saft till 5 månaders..

Hej på er alla!

Jag efterlyser saft till vår son son som är 5 månader, vi brukar köpa den saften som står på barnmatssidan i affären men tänkte att det blir ju billigare om man själv blandar, men vilken ska man då välja som är sockerfri?

Tackar på förhand...

• Svar på tråden Saft till 5 månaders..
  • Millli

Riv äpple och pressa ur saften. Spä ut med lite vatten. Gillade min grabb! =)

• Pyret08

Tack för tipset, men jag behöver nåt som går snabbt!

• lurksmulan

Men sockerfri saft är inte motsvarighet till t.ex Sempers eller Hipps dricka som finns i barnmatshyllan.
    Sockerfri saft har sötningsmedel i sig och det är inte heller bra.
    Om ni ska ge honom saft är det nog bättre att ni köper vanlig med socker i. Eller fortsätta med den från barnmatshyllan.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Pyret08
    lurksmulan skrev 2008-10-05 14:06:31 följande:
    Men sockerfri saft är inte motsvarighet till t.ex Sempers eller Hipps dricka som finns i barnmatshyllan.Sockerfri saft har sötningsmedel i sig och det är inte heller bra.Om ni ska ge honom saft är det nog bättre att ni köper vanlig med socker i. Eller fortsätta med den från barnmatshyllan.
    Finns det ingen saft alls som där inte är något socker alls?
  • Trulsa1985

Inte vad jag vet... Jag håller också med: Späd ut sockerfri juice (kolla att där inte är sötningsmedel i stället. tex Bravo är ju sockerfri)

• danitra
    Trulsa1985 skrev 2008-10-05 14:10:01 följande:
    Inte vad jag vet... Jag håller också med: Späd ut sockerfri juice (kolla att där inte är sötningsmedel i stället. tex Bravo är ju sockerfri)
    All juice är sockerfri, det vill säga utan tillsatt socker eller sötningsmedel.
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • danitra
    Pyret08 skrev 2008-10-05 14:08:49 följande:
    Då kallas det utspädd juice.
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • lurksmulan
    Pyret08 skrev 2008-10-05 14:08:49 följande:
    Nej det är nog bara de som står i barnmatshyllantyvärr.
    Om man tittar på t.ex Fun light är det ju sötningsmedel i. Och det är det i de allra flesta sockerfria produkter överlag tyvärr.
    Jag tycker sötningsmedel är läskigt, hellre lite socker.
    För jag utgår ifrån att er son bara dricker saft någon gång ibland?
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • fali

Varför måste du ge honom saft? Det bästa att vänja barn vid att dricka är vatten speciellt mellan måltiderna. Barns tänder är väldigt känsliga för hål och det kan både vara smärtsamt och jobbigt för små barn att ha hål och behöva laga. Saft är ju inte nyttigt på ngt sätt. Vill du absolut ge honom ngt annat så låt honom dricka juice då får han iaf i sig lite vitaminer.

Svar på tråden Saft till 5 månaders..