Inlägg från: 9Kärleken6 |Visa alla inlägg
  • 9Kärleken6

    Pergopinglor med bebisar

    VÄLKOMMEN till tråden för dig som varit aktiv i pergopinglornas trådar inne på Planerar barn och Väntar barn och nu tagit steget över till FÖRÄLDER! Din efterlängtade BEBIS är äntligen här! Nu väntar en spännande tid och här kan vi ventilera alla frågor och funderingar vi har, de stunder vi hinner sätta oss vid datorn!

    Detta är då fortsättningstråden på den tråd som serendipity startade och jag har bara kopierat hennes text som ni märker

    Välkomna hit alla gamla som nya pergobebisarföräldrar

    Version # 8: http://www.familjeliv.se/Forum-11-269/m31515031.ht ml
    Version # 7: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m28642695.html
    Version # 9: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-17 08:46
    Har odnat en ny födelsedagslista för våra pergobarn: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m39407390.html
  • Svar på tråden Pergopinglor med bebisar
  • 9Kärleken6
    AnSo76 skrev 2008-10-06 10:44:41 följande:
    Hej alla!!Tacka Meja & Simben för länken Har inte hunnit sitta så mycket vid datorn sista tiden, hur är de med er andra då? Måste fråga hur mycket sover era nu? Thea kan vara vaken ca 1tim till 1,5 timme efter maten sen vill hon sova. Å då sover hon kanske 30min till 2timmar. Oftast är de så på förmiddagarna men på kvällarna e hon vaken i längre perioder. Visst går de att hålla henne vaken om man busar å pratar med henne men jag ser ju att hon e trött liksom.Idag är de dax för bvc igen, så spännande  å se vad som hänt
    Låter ungefär som My:s vaken tider. Så  är säkert normalt de sköter ju det där ganska bra själva.

    Inatt har My sovit hela natten för första gången. Vaknade vid 05.40 men det är ju helt ok. Sen kom Nina upp 06 och sen har det vart full rulle. Hemlis Men sambon är ledig idag så han tog Nina så jag klev inte upp förrän vid 8 igen, lyx. Hon är mer med och skrattar ofta nu när man pratar med henne. Såååå söt så klart. hihih

    Har inte hittat tiden för att sitta här på ett tag... Undra om det är tradera som tagit det mesta av den lilla data tid man har... Oskyldig Men allt är i alla fall bra med oss. Jag var på bytaredag i helgen * 2. Halva priset på det mesta på söndagne. Perfekt.

    Tack för allas hjälp att meddela alla i vår underbara tråd... För att jag var slarvig och inte såg till att fixa en ny tråd i tid... Sorry...

    Ha en bra dag alla

    Gbg: Hur är det med kramperna nu?

    Krya på er alla som är sjuka eller har sjuka barn...

    Kram A
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6

    Kul att så många hittar hit till den nya tråden!!

    cotterpin: Vad säger du?! *Styrkekramar till dig* Hoppas du snart känner dig på tårna igen.

    Kram


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6

    Här blir det kopparspiral. Inga hormoner så länge det ska bli fler barn. Funkade bra mella Nina och My.

    kehe: vad har du för spiral?

    meja: skönt att hon sover mellan 19-7.. *drömmer*

    nää nu ska vi ut i det fina vädret.

    kraam


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6
    1 och 1 är 3 skrev 2008-10-06 15:22:39 följande:
    Tack för länken, jag hittade er!Idag har vi varit på öppna förskolan, T va vaken hela tiden I morgon ska vi åka å hälsa på en jobbarkompis som fick en tös en månad innan mej Simben, välkommen in till mej!
    <Jag vill gärna också kunna se hos dig.
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6

    Jahapp själv bor jag i norrland. Eller södra norrland för att va lite mer exakt, typ Sundsvall... Men sambon är ifrån en by 2 mil utanför Halmstad så jag känner allt igen de orterna ni talar om. Markaryd kan man gena över när vi ska åka hem när vi varit och hälsat på. Men vi kör mest över Vrå. Blir lite långt att åka på en träff tyvärr, och när vi väl är nere är schemat fullt.

    KUL med liv i tråden!

    Mumzzan: Super duktiga tjejen!!!! Antar att det är bra tajming med en jycke man måste ut med också. Hur har ni funderat på syskon? Hur långt har ni kommit på tsp? Jag går kurs igen nu varje ons. såååå skojigt. Vi har fått en ny fröken, den vi hade fick barn nu i sep, och oj va nyttigt det är att byta. Man får verkligen konsentera sig när man ska förstå en ny tecknare så att säga. (tsp=teckenspråk för oinvigda )

    Dags att lämna skärmen...

    Kramen

    Ps tänk till en gång till alla och meddela ev som vi missat. ds


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6

    hej på er!

    usel natt här. nina kom upp till oss vid 01.30... en my som sovit oroligt så det va mkt vaggande samt två katter i sängen med varav den ene, sigge kattungen, vill slickas hela tiden... suck... har kanske ev sovit i 20 minuters intervaller. har nu sovit i 1½ timme men my ville inte sova annat än på min mage så det blev väl så där med god sömn. nå ja...

    mumzzan: åhhh blir så avis då jag läser om din utb!!! dessutom jobbar ju jag på en specialskola så du har säkert hört ellet tom redovisat om oss idag hihihi


    love actually skrev 2008-10-06 22:58:38 följande:
    Kikar in...tror jag har skrivit en tråd med er tidigare, fast innan knoddisarna kom.  Vår lilla Sofie är resultatet av pergokuren. Lillebror dök upp som en bonus! Helt oplanerad men mycket efterlängtad ändå! Kommer också från sundsvall.
    välkommen! hur långt är det mellan syskonen då?

    simben: jag är avis på dig som får bo på världens underbaraste ö! många underbara minnen från köpingsvik!!!Räcka ut tunganCool

    1&3: kör försiktigt! känner en tjej vars familj bor i kävlinge. LM: Beklagar verkligen sorgen. Även om man vet att vi alla ska vandra dit och att de var gamla osv så är det ju ändå jobbigt. Vill inte ens tänka på den dagen med min mormor och morfar. De är 85 & 90 år och bor själv i en lägehet utan någon som hellst hjälp. Men den dagen kommer ju komma så är det ju bara. Stor styrkekram

    Anso: usch då. Visst är det b att få mensen tillbaka så snabbt när man får kämpa så för att bli gravid. Men men se till att skydda dig för man vet aldrig... Fick tillbaka mensen efter 2 månder efter Nina och varit lur på om jag redan fått tillbaka den nu men det lär väl visa sig. Ska ta och ringa kliniken så jag får en spiral insatt.

    Kram på er alla
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6
    Mumzzan skrev 2008-10-07 19:32:09 följande:
    kärleken: jobbar du på specialskola??? va kul! kristinaskolan???vad gör du där?
    Rätt gissat. Jag har jobbat på exp och i växeln. Har bla gjort deras skolkatalog och utskick i olika slag tex teckspråk för syskon och barn till döva. Nu tillhör jag den nya myndighetens huvudkontor istället. Får se hur det blir sen då jag ska börja jobba igen.

    Simben: Näää nätterna är helt ok beträffade My, hon vaknar en gång per natt oftast. Men ofta igen vid 05.30-06.00 men det är mer morgon i alla fall för oss med morgonpigga Nina... Funkar bra som vi sover. Men krisar det så har jag gäst sängarna att lägga mig med Mysan. Är väl ca som jag trodde men kanske snäppet jobbigare och att tiden går sååååå fort...

    Bäst man är social med sambon i soffan nu...

    Man kan ju bli bättre i sin pco efter en gravv. Jag blev det dock inte. Men jag har spontan äl ibland och det känns bättre att skydda sig då behöver man inte fundera. Jag tar aldrig hormoner igen förrän jag är säker på att jag inte ska ha fler barn. Fy för att klater som p.piller ställde till

    Kram kram
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6
    1 och 1 är 3 skrev 2008-10-07 23:02:51 följande:
    Ang p-medel, Jag funderar på att ta en p-spruta. har ju alltid sagt att jag bara ska ha ett barn, ego enligt en del, praktiskt enligt mej!" Eftersom att V jobbar som han gör och jag e mycke ensam så blir de bara ett! OM, ja, OM! jag mot förmodan skulle ändra mej så kommer de ta lång tid, då pratar vi 4, 5 år.... men de finns en liten chans därför känns en p-spruta som ett bra alternativ, vill helst slippa mensen helt ju... vad säjer ni?
    Är det inte bättre med en hormonspiral i så fall för den kan du ju ta ut om du skulle bli ett monster.  heheheh Sprutan går ju inte att ha ogjord. Spiralen kan ju sitta i 5 år vilket då skulle passa in i ditt tänk.
    AnSo76 skrev 2008-10-07 22:26:26 följande:
    Jag har oxå egen äl men inte varje månad märkte ja när ja kollade med Äl stickor då vi ville bli gravida förr.. har ju blivit gravid 2gånger utan pergo. Men nej för mig lär de inte bli något skydd, vi får klara oss så som vi gjort tills nu Min kropp blev helt galen efter jag käkat p-piller...fyyyyy.. + att anso blev ett åskmoln Den 20/10 är de dax för efterkontroll...ska bli skönt
    Hur har ni kört hittills då? Har iof hört att äl-stickor inte är att lita på när man har pco. Har aldig kört med dem för jag blev ännu mer stressad då. utan tempade istället. Alltid skönt att bli kollad så att allt är som det ska efter födsel, men annars är det ju ingen höjdare precis...

    Idag ska jag ha några från föräldra gruppen hit på mellis och kaffe. Ska bli skoj. Känner att det verkligen är på tiden att jag fixar något. Så kl 14 så fylls det på med barn och mammor här. Verkar bli fint idag med så vi ska vara ute. Härligt.

    Natten har varit mycket bättre. Nina sov i sin säng ända till 07. Underbart. Och jag va uppe en gång med My vid 02.40 och det var tur för min ena tutte höll på att sprängas.

    Ha en bra dag alla. Nu ska jag ta och fixa lite här inför träffen i em innan jag ska på teckenspråkskurs, eller vi jag och Mysan.

    Kram kram
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • 9Kärleken6
    1 och 1 är 3 skrev 2008-10-08 09:02:42 följande:
    Kärleken, jag tycker bara d verkarså läskigt m spiral... känner man inte den liksom!?
    nää jag kände inte min, iof en koppar men ändå. man kan känna snören om man känner med fingrarna, på så sätt kontrollera att den sitter där. och nej sambons kände den inte heller.
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pergopinglor med bebisar