• Anonym (hängtutten)

Fula tuttar som hänger

Ja, jag funderar och funderar. Mina tuttar hänger som påsar, det är ärr och djupa blekta bristningar på dem. Detta efter mitt första barn och jag kommer förmodligen inte skaffa flera. Jag har läst en hel del om brestfast och sådana saker, vilket är tabletter baserade på örter som ska stadga och förstora tuttarna, men jag har inte provat.

Jag funderar också på att lyfta dem och sätta inplantat, där är saken den att det är så dyrt! och jag har ALLTID varit för naturliga tuttar, men jag är väldigt deprimerad över hur de ser ut nu. känner mig osexig och självkänslan står nere i tårna. Jag vill känna mig kvinnlig och nöjd med mig själv.

Vad rekomenderar ni? Är det någon som provat på tex brestfast och hur funkar det isåfall? Och hur mycket kostar en bröstförstoring, inte med silikon, utan det andra ämnet som man inte behöver byta någon gång. (minns inte vad det heter)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 19:32
    Hej!
    Här skriver jag länken till det örtpreparat jag tänkt mig så får ni som undrar vad det är för tabletter jag menar :

www.breastfast.se/

• Svar på tråden Fula tuttar som hänger
  • Anonym (hängtutten)

Puff puff* ?

• Anonym (tutt)

Hej!
    Jag har nyligen gjort en bröstförstoring,för 1 vecka sen. Jag la in silikon..Kostade 29 000,vilket är billigare än i storstäderna.Jag valde Falun.Du menar säkert hallongele,men det är inte "för evigt" den heller.

• Anonym (Isa)

Hej hej.
    Jag har precis samma problem efter min graviditet.
    jag har dock ingen koll på vad som kan vara bra tablett väg, tror inte på sådat. Så jag kan bara hjälpa dej med lite info om lyft och så.

MJag själv planerar att göra ett lyft, och eventuellt lägga i nått samtidigt. Så har läst mycket på speciellt två sidor.
    Först va ja inne på att bara lyfta dom, för då skulle ja inte behöva byta ut någta implantat, så tyckte att de verkade bäst.
    Men är orolig att ja ska bli missnöjd om dom tappar formen helt då jag vill göra med ankarlyft och inte endart via vårtgården.

Men ska nog boka tid för konsultation och höra vad dom säger. Tanken är att vi ska försöka få barn nr 2 -09, och vill vara säker på att jag kan amma h*n, så mitt lyft blir inte förens de är klart.

Men som det är i dagens läge kan ja inte ens hitta nån bra bh som sitter som den ska, än värre nån bikini.. och klädväg måste ja ha sånt som går lite högre då bristningarna syns om jag har lite urringat, och är rädd att dom ska hoppa över bh kanten om jag böjer mej fel. Och även om man ska tycka om sej för den man är, så kan ja tycka att det är svårt då ja inte kan välja de kläder ja vill pga mina bröst.

Här är iaf de två sidorna ja hittat som ja tycker ger svar på många frågor och funderingar.

qvinna.info/pages/
    www.victoriakliniken.com

• Anonym (Sjukutbild)

Hård behandling kan stärka dem något.

• zanna2

jag känner mig likadan för mina bröst. dom e tomma o hängiga o jag skämms när min man smeker dom. har inte provat att ta tabletter men vill också prova. ett kirurgiskt ingrepp är för dyrt o så ogillar jag att man får ärr efter det. det räcker med bristningarna, tycker jag.

• Anonym (hjälp?)

finns det något annat sätt än operation?vad är det för tabletter ni pratar om?nån som vet om det fungerar?
    efter 2 barn så har jag inga bröst kvar kan knappt fylla ut 75A.kännde mig nöjd när jag ammade men man kan ju inte alltid amma.

• Anonym (hängtutten)

Anonym (Isa) skrev 2008-10-07 00:06:52 följande:

Hej hej.Jag har precis samma problem efter min graviditet. jag har dock ingen koll på vad som kan vara bra tablett väg, tror inte på sådat. Så jag kan bara hjälpa dej med lite info om lyft och så.MJag själv planerar att göra ett lyft, och eventuellt lägga i nått samtidigt. Så har läst mycket på speciellt två sidor.Först va ja inne på att bara lyfta dom, för då skulle ja inte behöva byta ut någta implantat, så tyckte att de verkade bäst.Men är orolig att ja ska bli missnöjd om dom tappar formen helt då jag vill göra med ankarlyft och inte endart via vårtgården. Men ska nog boka tid för konsultation och höra vad dom säger. Tanken är att vi ska försöka få barn nr 2 -09, och vill vara säker på att jag kan amma h*n, så mitt lyft blir inte förens de är klart.Men som det är i dagens läge kan ja inte ens hitta nån bra bh som sitter som den ska, än värre nån bikini.. och klädväg måste ja ha sånt som går lite högre då bristningarna syns om jag har lite urringat, och är rädd att dom ska hoppa över bh kanten om jag böjer mej fel. Och även om man ska tycka om sej för den man är, så kan ja tycka att det är svårt då ja inte kan välja de kläder ja vill pga mina bröst. Här är iaf de två sidorna ja hittat som ja tycker ger svar på många frågor och funderingar.qvinna.info/pages/
    Det du säger med att hitta bh och att man måste välja siona kläder är helt detsamma för mig. Jag har en enda bh som mina tuttar inte ramlar ur ur... Och en fråga hade jag, vad är ankarlyft? Vad är skillnaden mellan det och bara på vårtgården? Och när de lyfter och grejar, kan de minska vårtgården då? Min är jättestor...
  • Anonym (hjälp?)

zanna2 har du provat något?fungerar det?

Svar på tråden Fula tuttar som hänger