• tantgrön

Provera?

jag har gjort det varje gång innan pergo.. men just nu äter jag bara metformin...

• tantgrön
    Svar på #3
    Det är för att få mens man äter provera, har man regelbunden mens så kan man börja direkt med pergo..
  • tantgrön
    Svar på #7
    nej inte vad jag kan förstå.. provera påverkar ju inte ÄL jag har mens så pass sällan att jag åt provera för att få mens i överhuvudtaget.. sen påstår ju en del att om man äter provera en period så att mensen blir regelbunden så kan ju ÄL komma igång.. men det är ju inget ägglossningsstimulerande läkemedel så att bara ta det och direkt ta pergo ser inte jag någon mening med...vet inte varför du fick det?

Lycka till tjejer =)
  • tantgrön

nä det är ingen fara att äta provera och sen bli gravid, jag har ju fått göra det varje gång innan pergo eftersom det inte fungerat och då får jag ju ingen mens efteråt... ända anledningen jag vet att folk har fått sexförbud är att det utvecklats för många äggblåsor men du har väl inte vart inne på VUL än?

• tantgrön

Ja det ska man göra men alla kliniker gör tyvärr inte det! men jag tycker du ska kräva det! om man inte vet om det lossnar något ägg så vet man ju inte ifall det ens är möjligt att bli gravid, eller att du kanske blir överstiumerad och får massor av ägg och väldigt ont.. nä tycker även att du ska ringa och fråga varför ni inte får ha sex den här månaden låter jätte dummt!
    Stå på dig lycka till!!!

• tantgrön
    Svar på #21
    särskilt om det är första gången man tar, en del tål ju bara en halv tablett,men det går säkert bra för er tjejer men ring direkt om ni får ont bara!

Kram
  • tantgrön
    Svar på #23
    Ja den största risken är väl att man kan bli överstimulerad och det som gör ont är att det blir för trångt i äggstockarna om flera ägg mognar sammtidigt... Sen finns inns det alltid risker med mediciner.. tex, cystor men det är så pass ovanligt eller att man är allergisk mot nåt ämne.. men jag tycker inte att det har vart några problem för mig och jag har ju ändå ätit tre tabletter... det är en vanlig medicin så man ska inte oroa sig i onödan men just om man får ont måste man kolla upp det, finns skräckexempel på dom som har fått åkt till akuten med magsmärtor för att dom blivit överstimmulerad...menar inte att skrämmas :-/ allt kommer säkert att gå bra! dom flesta som äter pergo får ju lyckligtvis den bebis dom väntar på
  • tantgrön
    Svar på #25
    1 av 10 får tvillingar av pergo annars är det 1 av 100.. så visst finns risken/chansen den är nog lika stor vid en tablett om man svarar bra på pergo...
Svar på tråden Provera?