• mmiaa

Provera?

Hej! Jag började med Primolut Nor (samma sak som Provera) idag för att sedan äta Pergo. När beräknas du börja med Pergo? Jag ska börja mensdag 3 så det blir ca 18/10. Vore roligt att följas åt!

• mmiaa

Ja, det stämmer att meningen med Provera är att man ska få mens. Vad spännande att det blir runt samma datum då! Vi har försökt sen april i år och gått på utredning nu i höst. Jag har PCO, ingen egen menscykel.

• mmiaa

Nej, vågar inte hoppas än här heller. Man har ju hört en del som plussat på första kuren men också andra som ätit 10 kurer och inget har hänt. Ska bli spännande iaf!

• mmiaa

En kur Provera kan ju ibland hjälpa kroppen igång till en normal cykel när man inte haft någon mens ett tag, dock är det ju ganska sällan det funkar så.
    Ibland får man ju pergotime utskrivet även om man har regelbunden mens eller bara lite oregelbunden för att ägglossningen ska bli optimal.

• mmiaa

Du kanske helt enkelt bara behöver en extra liten knuff för att optimera ägglossningen? Det går säkert bra ska du se! Snacka om att dagarna med provera går långsamt, känns som en evighet tills vi får äta Pergo!

• mmiaa

Nej, det har vi inte fått någon information om. Men jag antar att läget är annorlunda eftersom jag inte har egen ägglossning. Men det är ju lite konstigt egentligen....

• mmiaa

Jag ska inte heller på vul, det sa de inget om. Utan bara kolla hormonprov dag 22 om jag haft ägglossning.

• mmiaa

Går inte tiden vansinnigt sakta? Känns som om det är 100 provera-tabletter kvar innan man får börja med Pergotime.....!

• mmiaa

Å, vad härligt att du bara har en tablett kvar, bara att invänta mensen nu då Själv har jag 7 tabletter kvar om man räknar med den till kvällen.
    Samma här, ett par finnar har ploppat upp på överläppen senaste dagarna, har nästan aldrig detta annars. Låt nu veckan gå fort till pergotime

• mmiaa

Förra gången jag åt Provera var det en dag emellan sista tabletten och första blödningen. Men en annan gång kom mensen dagen efter sista tabletten. Det kan nog ta några dagar också och allt är nog normalr tror jag

• mmiaa

hehe, precis. Vi fick tips att från dag 10 till 22 att ha sex varannan dag. Fullt upp blir det!!

• mmiaa

Nej, inte kännt av något i dem ännu. Mensvärk kanske? Jag började känna i magen och ryggen idag så nu är det nog på gång om ett par dagar. Sista tabletterna imorgon.

• mmiaa

Ingen mens än men har haft värk hela dagen så dag nr 1 kanske blir imorgon då.
    Vet inte riktigt hur länge du ska vänta innan du ringer men om den inte kommit imorgon kanske det är bäst och ringa och fråga? Sen är det väl stängt under helgen.... Du kanske skulle ta ett gravtest också?!?

• mmiaa

Hur går det för dig? Själv kom mensen som ett brev på posten igår (fredag) så nu börjas det med pergotime på söndag.

Svar på tråden Provera?