• Solen73

Hur mycket välling dricker ditt barn på kvällen?

Har precis börjat ge min tjej majsvälling på kvällen. Märker att hon sover mycket bättre på natten. Blev lite snopen igår kväll när hon efter en flaska (220 ml) fortfarande ville ha mer. Jag gjorde 110 ml till. Jag vet att det är väldigt inviduellt så klart hur mycket de vill ha men jag är bara lite nyfiken hur mycket era barn dricker.

• Svar på tråden Hur mycket välling dricker ditt barn på kvällen?
  • Nadjis

Min son, matvägrare i perioder, äter allt mellan ingen välling alls och 5 dl innan han somnar. Olika från dag till dag.

• Nadjis

Dottern, bara 7 månader, dricker 2 dl.

• Noklen

Saga dricker 220ml. Jag är lite kluven till välling. Första barnet älskade välling och drack en flaska morgon och kväll. När hon slutade med detta så började hon äta så otroligt mkt bättre, så det känns som välling är mycket bukfylla. 

♥Moa 051020♥ ♥ Saga 080326♥
  • Jo  anna

200 ml vatten plus pulver. Hur mycket det nu blir. Sonen är 10 månader. Han får mild havrevälling.

• Solen73

jag har också varit kluven till vällingen. Men ville sluta med ersättningen som hon dessutom inte sov speciellt bra på. Nu äter hon annan mat förutom just på morgonen och på kvällen. Ska ge gröt också.

• Oktober Längtan

Sonen är ett år och får 250 ml vatten + pulver. Men han lämnar nästan alltid mellan 50-100 ml. Men bättre att göra så det finns om han är jätte hungrig.

• Yosa

När Albin va ca 6-7månader åt han middag vid 17 tiden och sen drack han 275!! ml 6månaders välling vid 19.30.

Nu är han 8 månader och han får middag runt 17-18. Sen gröt strax före 19 och sen tar han ca 150-200ml välling vid 19.30. Vi har börjat gå över till 8 månaders välling. Blandar 1/4 8 mån välling och 3/4 6mån. välling just nu

• Yosa

Jo anna skrev 2008-10-07 09:56:08 följande:

200 ml vatten plus pulver. Hur mycket det nu blir. Sonen är 10 månader. Han får mild havrevälling.
    blir 220ml
  • Tyche82

Storbus är 3,5 år och dricker 440 ml per kväll (2*220) och Lillbus är 19 månader och dricker/kladdar/häller ut 100 ml per kväll och ammar istället.

Storbus 050520 & Lillbus 070307
Svar på tråden Hur mycket välling dricker ditt barn på kvällen?