• Anonym

tjock av tuggummi??

det står att det är en massa kolhyd på tuggummi förp. och jag kan äta en halv påse om dagen plus att jag sväljer dom jämt, tänker inte ens på att jag gör det??

Så hur är det blir man tjock av dom???

jag är överviktig....en del......

• Svar på tråden tjock av tuggummi??
  • Elli47

Tja, visst är det väl några kalorier i tuggummi men hur mycket vet jag inte. Men varför sväljer du dem?

• Prisssan

Jag tuggar jättemkt tuggummi men är inte överviktig.
    Faktisk så sväljer jag inte mina tuggummi och har aldrig hört att man blir tjock av dem.

Nä beror nog mer på chokladen och annat onyttigt.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Kjell2
    Anonym skrev 2008-10-07 11:11:51 följande:
    det står att det är en massa kolhyd på tuggummi förp. och jag kan äta en halv påse om dagen plus att jag sväljer dom jämt, tänker inte ens på att jag gör det??Så hur är det blir man tjock av dom???jag är överviktig....en del......
    Du lär inte bli smal om du slutar äta tuggummi. Men många sorters tuggummi innehåller socker och vill du bli smal bör du undvika onödigt socker. Sockret får du i dig vare sig du sväljer dem eller inte.

/Kjell
  • MARIA99

Tror inte tuggummina är så stor bov helst inte om du inte sväljer dem. Är nog mer kosten over all isf & beroende på om du rör dej.Däremot kanske man blir mer sockersugen av att tugga sånna, jag undviker dem av dem anledningen iaf.

• lilla mej

men kan du inte valja sockerfritt, och svalja ska du inte gora pga att det kan vara skadligt av andra anledningar. Tror nte du kan skylla overvikt pa tuggummi

• vänat

Kanpaste själva tuggit som gör en pesron övervikt däremot kan tuggum tuggade göra en person hungrig och de i sin tur leder till att man stoppar i sig mycket annat.

• yodi

det jag har hört är att tugga tuggumi kan stimulera hungerskänslor men om det är sant eller inte kan jag inte svara på.

Svar på tråden tjock av tuggummi??