• Middel

Dyrt med blöjor...

Är det verkligen så dyrt med blöjor idag! Jag tycker att detta är något som diskuteras lite då och då men jag håller inte med. Handlar man blöjor på sin lokala bensinstation (och fler blöjbarn) kan det nog sticka iväg.

Jag har ett blöjbarn hemma - Idag kostar väl ett blöjpakte på ICA ca 100-130 kronor. Planerar man lite och kollar priser så är det ganska OK.
    Det går ju ca 2-3 blöjpaket per månad och på min ICA-butik gäller att man betalar 89 kr per blöjpaket om man handlar övriga varor för 200 kr. För två blöjpaket blir summan då 178 kr och har man då även rabattkupong (50 kr) från Libero/Pampers som kommer lite då och då blir summan 128 kronor - FÖR TVÅ PAKET BLÖJOR!

• Svar på tråden Dyrt med blöjor...
  • Teskedsmamman

Håller med, iofs måste vissa barn ha dyra blöjor då allt annat läcker.

När min minste föddes hade jag 3 blöjbarn och lade 550-600 kr i månaden på blöjor, nu när det är 2 st "bara" så lägger vi typ 350-400 kr på blöjor. Det är inte så dyrt tycker jag...

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • gladlouise

nej priset på blöjjor är ganska överskattat enligt min åsikt..men nu när dottern blivit 2 1/2 så märker jag däremot att det drar iväg ett paket blöjjor rätt snabbt, och jag har även märkt att dagispersonalen inte är direkt sparsamma på blöjjorna..men nu har vi börjat köpa big pack, och märker att det räcker längre och man tjänar på detta!

• Middel

I min kommun så står dagis för blöjor - med andra ord så får min dotter gratis blöjor på dagis.

• Frontline

Kan hålla med att det är dyrt , men det finns ju faktiskt märken som är hyffsat pris på fast jag vet inte om dom är bra...
    Vi ger 95:- för ett paket Libero och sen som du säger så brukar man få rabattkuponger hemskickat på 50:-

• Middel

Hur vanligt är det att man måste ta med egna blöjor till sitt barn som går på dagis? På vårt dagis så står dagiset för alla blöjor dagtid!

• Wilmis07

Där jag bor finns det aldrig några blöjor för 89 kr paketen Billigaste stället tar 109 eller 119 kr om jag inte minns fel. En affär har ett paket för 95 kr om man handlar för 200 kr,men där får man inte dra några kuponger på det.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Modin

Jag har gratis blöjor.. Jobbade på sca innan där vi göra Libero blöjor, ica m.m.. Mina barns pappor jobbar oxå där så jag har aldrig betalat ett blöjpaket.. :) Får två gratis i månaden tills dom fyller 3 år :)

• Tilda Troll

jag fick aldrig blöjor på dagis, bor i dalarna...men håller med att det inte är så fasligt dyrt om man inte har många blöjbarn

• Frontline
    Middel skrev 2008-10-08 22:45:20 följande:
    Hur vanligt är det att man måste ta med egna blöjor till sitt barn som går på dagis? På vårt dagis så står dagiset för alla blöjor dagtid!
    Vi måste ha med ett paket blöjor till förskolan och dom säger till när det börjar ta slut..
Svar på tråden Dyrt med blöjor...