• Middel

Dyrt med blöjor...

Är det verkligen så dyrt med blöjor idag! Jag tycker att detta är något som diskuteras lite då och då men jag håller inte med. Handlar man blöjor på sin lokala bensinstation (och fler blöjbarn) kan det nog sticka iväg.

Jag har ett blöjbarn hemma - Idag kostar väl ett blöjpakte på ICA ca 100-130 kronor. Planerar man lite och kollar priser så är det ganska OK.
    Det går ju ca 2-3 blöjpaket per månad och på min ICA-butik gäller att man betalar 89 kr per blöjpaket om man handlar övriga varor för 200 kr. För två blöjpaket blir summan då 178 kr och har man då även rabattkupong (50 kr) från Libero/Pampers som kommer lite då och då blir summan 128 kronor - FÖR TVÅ PAKET BLÖJOR!

• Svar på tråden Dyrt med blöjor...
  • IHateYourFace

I "min" affär kostar ett paket Libero 159 kr. Så jag åker till Lidl lite längre bort & köper ett paket av deras blöjor för 75 kr istället.

• Wilmis07
    IHateYourFace skrev 2008-10-08 22:55:11 följande:
    I "min" affär kostar ett paket Libero 159 kr. Så jag åker till Lidl lite längre bort & köper ett paket av deras blöjor för 75 kr istället.
    Shit 159kr då ska inte jag klaga!
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • IHateYourFace
    Wilmis07 skrev 2008-10-08 22:57:28 följande:
    Shit 159kr då ska inte jag klaga!
    Ja, det är helt galet!
  • Frontline
    IHateYourFace skrev 2008-10-08 22:55:11 följande:
    I "min" affär kostar ett paket Libero 159 kr.
    Hur f*n kan det vara så dyrt skapligt vad dom suger ur en pengar
    är allt lika dyrt i den affären eller..
  • Wilmis07

En bekant till mig som har en affär säger att dom säljer ett paket blöjor för runt en hundring så går dom back,men blöjor är en typiskt lockvara för barnfamiljer så dom får igen det på annat. Ingen aning om det stämmer det där med att dom går back men han sa så iaf.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Jessica24

Men det beror på hur ofta man byter på barnet och om barnet bajsar ofta eller inte.
    Vi har 2 blöjbarn och vi köper blöjor för ca 600-700 kr i månaden.

♥ Victor 14/3-2006 och Emelie 17/1-2008 ♥
  • astro

Jag satsar på tygblöjor, de moderna är ju toppen! inte som de jag använde på 90-talet (sist jag hade blöjbarn) alls.

Och man sparar åtskilliga tusenlappar skall jag säga. T o m om jag köper dyraste lyxtygblöjornja kan man räkna med att spara mellan 4 och 6 tusen ...

Själv har jag jagat det jag ville ha på Tradera och har nu täckt hela blöjperioden för sex-sju *hundra*!

Ok, det blir mer tvätt, men å andra sidan slipper man ett bedrövligt sopberg av blöjor.

• IHateYourFace
    Frontline skrev 2008-10-08 23:40:17 följande:
    Hur f*n kan det vara så dyrt skapligt vad dom suger ur en pengar är allt lika dyrt i den affären eller..
    Nja jag handlar det mesta där, men inte blöjor. Jag skulle säkert tjäna en stor slant på att handla åka & storhandla någon annanstans. Men nu har jag varken bil eller körkort så...
  • Jullesmamma

Om det som TS skriver kostar runt 100 kr/paket så är väl blöjor bland de få saker som inte höjts speciellt mycket de senaste 7 åren...

• Miss Niles

Köper libero blöjor och här kostar ett paket 95:- Sen har jag en massa rabatt kuponger hemma så de brukar landa på i snitt 70:-/paket. Tycker inte de är så farligt även om man alltid kan önska billigare

Svar på tråden Dyrt med blöjor...