• Skumpis

Färgval på bärsjal Moby Wrap. Hjälp mig!

Nu måste jag få tummen ur att beställa en bärsjal. Problemet är att jag inte vet vilken färg jag ska välja. Hjälp mig snälla! Har ni sett dem i verkligheten? Något praktiskt man bör tänka på?

www.stellaris.se/webshop/moby-wrap-p-30.html

• Svar på tråden Färgval på bärsjal Moby Wrap. Hjälp mig!
  • Helene m Olivia o Sigrid

Jag hade nog tagit skogsgrön!

• S vali s

Nu gjorde du mig lite sugen skumpis
    Har varit helt inställd på att köpa en babybjörn sele men den här såg ju riktigt mysig ut, den skogsgörna tyckte jag var fin

• Skumpis

moneysister - Inte lika tungt att bära i sjal som i sele...

Okej, två röster på skogsgrön... beställningen går strax

• jakobina

jag tycker oxå den gröna är snygg, men har själv bestämt mig för att köpa en svart. tycker svart passar till det mesta och är fint...

• Skumpis

jakobina - Hört att fläckar syns väldigt tydligt på den svarta...

• S vali s

Skumpis: Med tanke på att jag har diskbrock i nacken så vill det till med lite "bär hjälpmedel" och det här såg betydligt trevligare/mysigare/bekvämare ut än Baby Björns bärsele, hade en sån till mina två små troll ( ngn gång på medeltiden ) o vill minnas att det blev rätt tungt för axlarna väldigt fort

• jakobina

Skumpis - hm, ja det kan jag tänka mig...
    kanske ska ta en naturfärgad istället (då syns inte kräket) ;)

verkar vara en bra sjal i alla fall, jag har surfat runt på hur många olika sidor som helst och läst om vävda och trikåsjalar och allt vad det finns, men fastnat för denna.

• Eolyn

Jag hade valt en svart... mest för att det passar till allt...
    Ja, hur funkar det?? Kan man ha den på vintern oxå eller??? typ utanpå sin jacka...??

• Skumpis

jakobina - Ja, just kräket och dregglet syns tydligt på svart. Fast jag har inte beställt någon kräkis

Har också hört mig för och blivit rekommenderad denna sjal som en bra nybörjarsjal. Kostar ju inte skjortan heller ifall man inte skulle trivas att ha sjal.

moneysister - Tyget fördelar sig över en mycket större yta än remmarna i selarna. Därför ska det inte alls bli lika tungt.

• Susannaaa

Jag har den indigofärgade, superfin!

Svar på tråden Färgval på bärsjal Moby Wrap. Hjälp mig!