• Skumpis

Färgval på bärsjal Moby Wrap. Hjälp mig!

Nu måste jag få tummen ur att beställa en bärsjal. Problemet är att jag inte vet vilken färg jag ska välja. Hjälp mig snälla! Har ni sett dem i verkligheten? Något praktiskt man bör tänka på?

www.stellaris.se/webshop/moby-wrap-p-30.html

• Svar på tråden Färgval på bärsjal Moby Wrap. Hjälp mig!
  • NovaAlexandra

Ja absolut, den är jättefin! Och absolut inte svart, värsta mjölkfläckarna och varmt!

• NovaAlexandra

Skumpis: Jag köpte min sjal i deras butik och den var inte lätt att hitta! Den affären heter Dietrich och det sitter en skylt på en cykel vid cafe jakob som visar vägen. Lite klurigt!

• Helene m Olivia o Sigrid

Eolyn: På vintern kan man ha den innanför jackan så slipper man klä på bäbisen så mycket och när man går in i affärer är det bara att öppna jackan och ta av bäbisen mössan så slipper man svettas ihjäl.
    En helt vanlig jacka brukar funka bra om den inte är föör tight, det är bra att ha en halsduk också för det blir ju lite öppet kring halsen.

Jag ska enbart bära min bäbis från start (storasyrran åker vagn, vill inte ha syskonvagn) och jag kommer att sy en panel till min vinterkappa så bäbisen ryms ordentligt och får en egen huva.

• Eolyn

Aha! Va smidigt! Well, om jag känner mig själv rätt kommer jag ha en ganska tight jacka/kappa... men man borde ju kunna ha sjalen utanpå den om bebisen har lite varmare kläder på sig förstås!!

• Helene m Olivia o Sigrid

Jo, visst KAN man ha sjalen utanpå ytterkläderna men det blir nog knöligt (och inte lika mysigt )

• Eolyn

Jo det är sant.. Fast i dom fallen ser jag det mer som ett bär-hjälpmedel.. Det blir nog tid för mys ändå... man har ju inte kappan på sig hela tiden

• Skumpis

Någon mer som har erfarenhet av de olika färgerna på Mobyn???

• eviskurren

Jag har en naturvit. Kanske inte så rolig färg, men som sagt så passar den till allt och borde vara kräkvänlig...

• Skumpis

K - Har du fått din Moby? Var färgen snygg?

• Popflickan

Jag har en röd! Men har knappt använt den än, har inte fått in rätta snitsen och så verkar Oskar hellre ligga fritt i värmen, det blir ju smått varmt... har bild i mitt galleri när jag bär honom!

• Knyttet och K

Den var jätte, jättefin. Jag var orolig att den skulle vara för rosa men den var perfekt. jag ska se om jag kan ta ett kort på den där man ser färgen bra.
    Sjalen känns förövrigt jätteskön. Det var dock lite knöligt att få till knytningen med magen ivägen

• NovaAlexandra

Popflickan: Din knytning ser inte så skön ut för dig! Dra åt allting hårdare och dra upp tyget helt över hans rygg så får du bättre stöd! Den röda färgen var verkligen snygg!

• norgesessan

jag har köpt en marinblå...har testat den på tvåriga sonen, fast han var altför stor...bara 10 veckor kvar till jag kan börja prova den på et mindre barn....jag tyckte det var lätt att sätta på den, men jag gjorde den for lös till sonen...annars hadde han aldrig fått plats.....men nu är den inte for honom, jag skulle bara kolla hur det blev....

• NovaAlexandra

Jag har en ny bild på min moby i mitt galleri så färgen syns bättre. Jag ser för hemsk ut med min pollenallergi så titta bara på sjal och nöjd dotter!

• Popflickan

Det var faktiskt första gången Oskar satt i sjalen när vi tog den bilden för ett par dar sen. Så jag har inte riktigt lärt mig tekniken än, men vi ska öva mer när det blir lite svalare, det är säkert för varmt ändå att bära honom i den nu..

Ska testa att lnyta hårdare nästa gång, det ser lite skevt ut ja haha...

Färgen är jättefin förresten, riktigt röd!

• Tumbling down

Jag har en rosa Moby.. den är jättefin! Finns bilder i galleriet..

Svar på tråden Färgval på bärsjal Moby Wrap. Hjälp mig!