Inlägg från: bara lilla jag |Visa alla inlägg
  • bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Svar på #214
    hur har du gjort med selen? För min son hatar också att han blir sådär nertryckt i vagnen.. Men efterson att han ramlade ur förra vagnen är jag livrädd för att inte ha någon sele på honom.. men hur gjorde du? Sitter han fast bra i vagnen ändå??

s v e a skrev 2008-11-15 12:28:18 följande:
    Åh, här vill jag vara med!Totalt älskar min bee, men jag saknar:- ett högre sittläge- en bygel- plus att min son avskyr selen som trycker honom till lutläge (har dock ändrat så att han bara sitter fast runt midjan, han älskar att sitta och luta sig frammåt)På tal om rulltrappa, det åker vi dagligen och jag tycker att det är superlätt! Tar ju självklart hiss om det finns, men ofta måste vi ta rulltrappan.nu ska jag läsa igenom hela tråden!!
  • bara lilla jag

aha okej :) för nu har jag kört typ en lite komprimiss att jag sätter fast honom med hela selen men att jag har gjort den så stor det bara går så han kan röra sig lite fritt iaf.. Men jäklar du va arg han blir när man ska sätta fast honom i vagnen!! Han vill verkligen inte sitta fast! Jag gillade brios sele bättre som var i flera olika delar eller hur man ska säga, där alla dela var för sig

• bara lilla jag
    Svar på #220
    ååå jag blir så sotis på din suflett!! Har du sytt den själv??

Hmm ska försöka göra som du, men har du ändrat hållarna nertill någonting?? Har missat hela sel diskussionen så jag är ledsen om jag drar upp det igen!!

s v e a skrev 2008-11-16 13:04:20 följande:
    Jag har nog gjort en egen variant av selen.Jag har den både från sidorna och bakom... (lätt att förstå va!!??) Den "vadderade" delen går runt midjan och in bakom ryggen. Detta så att sonen sitter fast bättre, han kan kasta sig rakt åt sidan om han får syn på något kul han vill pilla på, och de är sköna att ha bakom ryggen även när man ligger. Jag har lagt in två bilder på hur jag gjort i mitt galleri. Kanske ska vi skicka vår tråd till bugaboo, de skulle verkligen kunna göra been helt totalt bäst!! Även om jag är jättenöjd redan...
  • bara lilla jag
    Svar på #220
    ååå jag blir så sotis på din suflett!! Har du sytt den själv??

Hmm ska försöka göra som du, men har du ändrat hållarna nertill någonting?? Har missat hela sel diskussionen så jag är ledsen om jag drar upp det igen!!

s v e a skrev 2008-11-16 13:04:20 följande:
    Jag har nog gjort en egen variant av selen.Jag har den både från sidorna och bakom... (lätt att förstå va!!??) Den "vadderade" delen går runt midjan och in bakom ryggen. Detta så att sonen sitter fast bättre, han kan kasta sig rakt åt sidan om han får syn på något kul han vill pilla på, och de är sköna att ha bakom ryggen även när man ligger. Jag har lagt in två bilder på hur jag gjort i mitt galleri. Kanske ska vi skicka vår tråd till bugaboo, de skulle verkligen kunna göra been helt totalt bäst!! Även om jag är jättenöjd redan...
  • bara lilla jag

hur har du sytt sufletten då?? Har du nåt mönster eller har du bara gjort på fri hand?? För jag tänkte det är ju som små pinnar i sufletten.. Hur har du gjort med dom?? hehe jag är säkert dum men jag kan verkligen inte sy och kan ingenting om sånt :P

s v e a skrev 2008-11-19 05:20:52 följande:

stargirl -vilken söt tjej du har! Hur gammal är hon? Kul att se en liten större tjej i en bee. Jag har bara sett smått i been förut. Antagligen för att de flesta inte köper hundra vagnar
  • bara lilla jag

det är ju pinnar i sufletten som spänner upp den eller vad man ska säga

• bara lilla jag

hej hej!! Nu har jag kört i snö med min bee!! Det gick bättre än jag trodde men man får ta i lite mer än vanligt när man kör.. Och kommer man till någon liten snövall eller så så får man trycka på ganska bestämt annars kan man fastna :P Men då har jag ett annat bra tips och det är att vända vagnen och köra upp med bakhjulen först!

Sen tror jag att det är mkt lättare att köra i snö om man låser swivelhjulen ifram..

Men det gick bra och var lättare än jag trodde.. Men idag blir det stora vagnen för det har kommit alldeles för mkt snö idag!

• bara lilla jag

perfekt ju!! Men jag körde stora vagnen idag för det yrade så mkt s¨därför tog vi den istället :)

• bara lilla jag

idag är det snöstorm här så idag tar jag varken ut min bee eller min andra vagn!! :P

• bara lilla jag

nu har jag kört i snöslask med!! vilket träningspass!!Det var inte så kul kan jag säga, tillslut gav jag upp och körde vagnen baklänges :P orkade inte låsa swivelhjulen då jag skulle upp på en supertrång buss och då är det lättare med swivel och jag hade inte tid att låsa och låsa upp haha.. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen.. lås framhjulen och kör baklänges upp för värsta snöslasksträngarna och högarna!! :D

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden