• nudelbumsan

Hur dör en hamster?

Min är slö attakerar om jag ska ta i henne & står på alla fyra med nosen i backen håller hon på att dö?? nån som är bra på hamstrar??

Mamma till världens finaste barn Theodor
  • Svar på tråden Hur dör en hamster?
  • Bam

Då måste jag vara empatilös då. Har inga planer på att åka till veterinären när sonens hamster börjar sjunga på sista versen.

• IsadorasMamma
    HjärterEss skrev 2008-10-10 16:28:11 följande:
    Fy fan säger jag bara. Är du totalt känslodöd. Undrar om det är ok at ta kål på dig med en mur i huvudet den dagen du börjar vingla.Det är alla djurägares skyldighet att ta hand om sina djur, även vid livets slutskede ska man göra allt för att dom inte ska lida. Annars ska du inte skaffa något djur överhuvudtaget.
    JAAAA det va precis det jag gjorde mitt i natten!
    Allt för att den inte ska lida.

Känslokall vore jag om jag lät den fortsätta ha ont.
  • Bam
    Fy fan säger jag bara. Är du totalt känslodöd. Undrar om det är ok at ta kål på dig med en mur i huvudet den dagen du börjar vingla.Det är alla djurägares skyldighet att ta hand om sina djur, även vid livets slutskede ska man göra allt för att dom inte ska lida. Annars ska du inte skaffa något djur överhuvudtaget.
    Tycker nog att en resa till veterinären innebär mer lidande än ett snabbt effektivt slut med en sten. Även för en mus i livets slutskede.
  • IsadorasMamma
    Och ja... som jag skrev ovan.

Slå gääärna ihjäl mig med en 20 ggr så stor sten som mig själv och jag lider på det sättet och inte kan bli frisk.
  • HjärterEss
    Bam skrev 2008-10-10 16:31:13 följande:
    Tycker nog att en resa till veterinären innebär mer lidande än ett snabbt effektivt slut med en sten. Även för en mus i livets slutskede.
    Kan jag inte se. Hur vet du att den är döende och inte magsjuk? Ska du leka gud.
  • Bam
    HjärterEss skrev 2008-10-10 16:33:44 följande:
    Kan jag inte se. Hur vet du att den är döende och inte magsjuk? Ska du leka gud.
    Tack för dagans garv.
  • IsadorasMamma
    HjärterEss skrev 2008-10-10 16:33:44 följande:
    Haha vad tror du en veterinär säger om en hamster som är så gammal som de brukar bli om man komemr dit med den?

Att de sätter in intensivvård?
  • HjärterEss
    IsadorasMamma skrev 2008-10-10 16:35:10 följande:
    Haha vad tror du en veterinär säger om en hamster som är så gammal som de brukar bli om man komemr dit med den? Att de sätter in intensivvård?
    Ja, faktiskt de kollar upp vad det kan tänkas vara, och avlivar inte direkt utan att ha kollat.

Men sedan så kan ju anledningen ha varit att du tog till stenen så kall blodigt (häpen att man klarar av att göra det och se hur musen ev kan lida ifal du missar och döda den) att du inte hade lilla musen försäkrad.
  • IsadorasMamma
    HjärterEss skrev 2008-10-10 16:38:08 följande:
    Ja, faktiskt de kollar upp vad det kan tänkas vara, och avlivar inte direkt utan att ha kollat.Men sedan så kan ju anledningen ha varit att du tog till stenen så kall blodigt (häpen att man klarar av att göra det och se hur musen ev kan lida ifal du missar och döda den) att du inte hade lilla musen försäkrad.
    Haha är du sann?? Du skriver att andra ska sluta leka Gud men ändå verkar det som att du såg hur min mus (hahahah) mådde innan jag slog ihjäl den eftersom du anser det vara kallblodigt?
    Och eftersom du vet att musen inte var försäkrad?

Wooow! Kan du hitta mina försvunna fotoalbum också?
  • Tjohalia
    Queen70 skrev 2008-10-10 15:18:36 följande:
    Kan inte folk ta sina sjuka djur till veterinären när det är dags och lämna in ska man inte ha djur till att börja med. Stenar i huvudet och startgas liksom. Folk är inte kloka!!
    Att bli ihjälslagen går snabbt och innebär säkerligen mindre stress än en transport till veterinär, och ibland kan dom ju vara väldigt skadade. Jag hade tex en råttunge när jag var yngre som av misstag blev klämd i burlocket (hemmabyggd bur med tungt trälock) av min systerson, den blev väldigt skadad, hostade blod och var väldigt medtagen så pappa slog ihjäl den med en hammare. Hade vi först ringt veterinär och sedan åkt dit hade den fått plågas i MINST en halvtimma innan den fått en spruta.
Svar på tråden Hur dör en hamster?