• MsBeauty

Fler som älskar att städa?

Finns det fler än jag här som njuter av att städa?

Tror det funkar som nån sorts meditation för mig, blir så lugn efteråt Sen älskar jag doften av Ajax (och Klorin *ups*) och att kunna spegla mig i golvet nästan Känner mig lite knäpp ibland, verkar inte vara så vanligt att man gillar att städa.

• Svar på tråden Fler som älskar att städa?
  • MsBeauty

jag städar hela lägenheten varje dag, men det är bara 65 kvm, så det är inte så mycket..

• PetraD

nja, det vet jag inte egentligen
    men det är ju upp till var och en
    sen har jag ju märkt det att ju oftare man städar golvet eller dammar eller nåt ju snabbare syns ju dammet igen sen....
    jag har fyra barn så här behövs det, varav en som nyligen började gå

Lanloun skrev 2008-10-15 17:16:26 följande:
    Golvet varje dag ???? Behövs det ??? Får panik nu, jag som bara dammsugar o torkar golvet en gång i veckan.
  • PetraD

ska vi byta någon dag?? har 134kvm

MsBeauty skrev 2008-10-15 19:14:37 följande:
    jag städar hela lägenheten varje dag, men det är bara 65 kvm, så det är inte så mycket..
  • Lanloun
    MsBeauty skrev 2008-10-15 19:14:37 följande:
    Städar hela lägenheten varje dag ??? Men det är ju inte ens nödvändigt ?? Finns väl viktigare saker än att städa `?
  • PetraD

men 65kvm går ju ganska snabbt. ibland önskar jag att jag bodde mindre
    men bra med utrymme till alla busbarn haha

Lanloun skrev 2008-10-15 20:16:57 följande:
    Städar hela lägenheten varje dag ??? Men det är ju inte ens nödvändigt ?? Finns väl viktigare saker än att städa `?
  • MsBeauty
    PetraDeliu skrev 2008-10-15 19:43:36 följande:
    ska vi byta någon dag?? har 134kvm
    haha hade gärna städat om jag bodde så stort Fast man hinner inte allt då. (lite frustrerande, haha)
  • MsBeauty
    Lanloun skrev 2008-10-15 20:16:57 följande:
    Jo, här är det nödvändigt Det blir så stökigt och dammigt, fattar inte vart allt damm kommer ifrån, det måste föröka sig över natten. Ser massa dammpartiklar som flyger runt i luften och väntar på att jag ska lämna rummet så att de kan placera sig på alla ytor.
    Det finns viktigare saker, men jag hinner med det också Är hemmafru så jag har hela dagarna på mig.
  • Yummie

Fasiken va ispirerad man blir av att städa nu när man läser här Ska nog sätta igång redan NU och torka ur alla köksskåp o organisera om i dem.

• Tince

ha, jag har 131kvm och imorgon ska jag träffa en städerska som tom tvättar fönster (gudarna ska veta att våra behöver en omgång). Så mycket hatar jag att städa!!!! Hoppas hon är ngt bra

• PetraD

nej, det är ju det som är frustrerande att man inte hinner allt man planerat & med fyra barn så är alltid något som händer som man inte räknat med

MsBeauty skrev 2008-10-15 22:05:46 följande:
    haha hade gärna städat om jag bodde så stort Fast man hinner inte allt då. (lite frustrerande, haha)
Svar på tråden Fler som älskar att städa?