• MsBeauty

Fler som älskar att städa?

Finns det fler än jag här som njuter av att städa?

Tror det funkar som nån sorts meditation för mig, blir så lugn efteråt Sen älskar jag doften av Ajax (och Klorin *ups*) och att kunna spegla mig i golvet nästan Känner mig lite knäpp ibland, verkar inte vara så vanligt att man gillar att städa.

• Svar på tråden Fler som älskar att städa?
  • PetraD

ja just det
    varför tänkte jag inte på det????????
    får testa och hoppas det kommer åt överallt. för vissa ställen är extra svåråtkomliga

Ellani skrev 2008-10-21 15:58:35 följande:
    Topz!!
  • Ellani
    PetraDeliu skrev 2008-10-21 16:02:03 följande:
    ja just detvarför tänkte jag inte på det????????får testa och hoppas det kommer åt överallt. för vissa ställen är extra svåråtkomliga
    Man kommer åt överallt med de små rackarna
    Går åt ett par st men vad gör det när man vill ha rent??
  • MsBeauty

Smart! Fler som har städtips att dela med sig av?

Jag blir så inspirerad

• Salsoul

Vilken bra tråd! Jag gillar att städa i vanliga fall också men nu har jag drabbats av total städmani, vill att allt ska lukta kemikalier (använder mest såpa i vanliga fall) och helst hela dagen (måste vara hormonerna, inte så bra timing heller att bli ett städfreak med bara 8 v till BF, döden för ryggen!)

Jag som inte tål lukten av klorin tipsar om ytdesinfektion som man kan köpa billigt på Apoteket, perfekt till toalett, diskbänk mm

Undrar också om någon har ett bra tips på hur man får spisplattorna rena och fläckfria? Min man bränner en rökelse direkt på plattan vars rester är omöjliga att få bort.

• PetraD

känner mig så duktig idag!!
    har putsat/dammat i princip hela huset på fm när barnen var på dagis & i skolan
    de flesta ytor nere, fönsterbleck, dörrar, dörrkarmar, badrum (nere, dusch kvar)
    sen återstår det där uppe och golvet och sortera kläder...

• PetraD

här hittade jag en sida med en dle tips för spisplattorna
    www.bukefalos.com/f/showthread.php

Salsoul skrev 2008-10-22 13:11:43 följande:
    Vilken bra tråd! Jag gillar att städa i vanliga fall också men nu har jag drabbats av total städmani, vill att allt ska lukta kemikalier (använder mest såpa i vanliga fall) och helst hela dagen (måste vara hormonerna, inte så bra timing heller att bli ett städfreak med bara 8 v till BF, döden för ryggen!) Jag som inte tål lukten av klorin tipsar om ytdesinfektion som man kan köpa billigt på Apoteket, perfekt till toalett, diskbänk mm Undrar också om någon har ett bra tips på hur man får spisplattorna rena och fläckfria? Min man bränner en rökelse direkt på plattan vars rester är omöjliga att få bort.
  • PetraD

har du provat? var det något som hjälpte?

Salsoul skrev 2008-10-22 15:27:40 följande:
    Tack ska kolla in den!
  • Salsoul
    PetraDeliu skrev 2008-10-22 17:37:44 följande:
    har du provat? var det något som hjälpte?
    Hade inte ättika hemma så det gick inte att prova det+ bakpulver. Aluminiumfolieboll var ett skämt, funkade inte alls.
    Ugnsrent ska jag inhandla och testa! Vill ju ha så där fina blanka svarta spisplattor när resten blänker

Topz gillar jag också förresten, använder det på den svåråtkomliga kökskranen för att få bort beläggningar, superbra! Annars är en babytandborste ett tips
  • PetraD

nej då blir det ju svårt att prova
    synd att det inte funkade
    ja man vill ju ha alla lika fina
    ska prova mer ordentligt med topz sen tänkte jag. har såna där skjutdörrar och kan ju inte stå där inne med kläder och spola, så tar det samtidigt med duschen tänkte jag

Salsoul skrev 2008-10-22 17:57:34 följande:
    Hade inte ättika hemma så det gick inte att prova det+ bakpulver. Aluminiumfolieboll var ett skämt, funkade inte alls.Ugnsrent ska jag inhandla och testa! Vill ju ha så där fina blanka svarta spisplattor när resten blänker Topz gillar jag också förresten, använder det på den svåråtkomliga kökskranen för att få bort beläggningar, superbra! Annars är en babytandborste ett tips
  • Lanloun

Vad ska man använda för att rengöra tygsoffan ???

Det finns ett medel man sprayar på som blir skumm som man sen dammsugar bort, men vet inte vad det heter eller vart det finns!

Ni som är experter på detta, snälla hjälp mig !

• romani princess
    Lanloun skrev 2008-10-25 18:00:40 följande:
    Vad ska man använda för att rengöra tygsoffan ???Det finns ett medel man sprayar på som blir skumm som man sen dammsugar bort, men vet inte vad det heter eller vart det finns!Ni som är experter på detta, snälla hjälp mig !
    jag brukar använda vanish om det är fläckar och sen textilrengöring i skumform, finns på städhyllan i affären
    Dani - te iubesc
  • PetraD

har ni tappat städlusten här inne eller??? (kan jag inte tänka mig )
    jag har inte haft samma tid det sista, men lusten finns. ska bara sätta fart igen

Svar på tråden Fler som älskar att städa?