Inlägg från: nuffnuff |Visa alla inlägg
  • nuffnuff

socker i urinen..

Var hos BM i morse och lämnade urinprov. Det var morgonurin och jag hade inte ätit nånting innan, senast kvällen innan. Urinprovet visade att jag hade socker i urinen, och jag fick komma tillbaka och ta ett stick i fingret. Men det visade normalt. Hon sa inte så mycke om det, menjag känner mig orolig över detta. Varför visade det socker i urinen men inte i blodet? Om det skulle vara gravdiabetes hur kommer då bäbisen i magen att påverkas? Är 34 fulla gravveckor.

• Svar på tråden socker i urinen..
  • nuffnuff

Ska till BM om drygt en vecka, kan man vänta med det tills dess? Eller bör man kontakta dom redan nu å kräva det? Nån aning om hur mycke fostret kan påverkas så här sent i grav om det skulle vara diabetes?

• nuffnuff

Ja jag blir så nojjig över allt när det gäller min lilla bäbis i magen, vill ju verkligen inte att han/hon ska få nå fosterskador. Är det mest att barnet kan bli stort om man får diabetes, eller kan det få andra fosterskador oxå?

• nuffnuff

Mariahammarberg: Nu är jag nog lite dum, men jag frågar iaf: När du skriver högt socker är det = diabetes?

Svar på tråden socker i urinen..